Inicjatorzy akcji S12 natychmiast spotkali się w poniedziałek z Tomaszem Żuchowskim, dyrektorem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W Warszawie usłyszeli kilka znaczących deklaracji.
Inicjatorzy akcji S12 natychmiast spotkali się w piątek po południu, żeby zorganizować happening poświęcony ludziom, którzy w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zginęli na tym odcinku najniebezpieczniejszej w naszym regionie drogi. W ten sposób chcieli pokazać jak bardzo potrzebna jest trasa S12.
Dokładnie 20 maja zamknięty został - w związku z rozpoczęciem przebudowy "gierkówki" do standardu autostrady - przejazd pod wiaduktem na ul. Twardosławickiej w Piotrkowie. Jeszcze w czerwcu miało pojawić się tam przejście dla pieszych, a w sierpniu przejazd przez plac budowy dla samochodów.
Budowa S12 na odcinku Rokszyce - Kozenin może rozpocząć się nawet w 2021 roku, węzeł w Rokszycach łączący S12 z A1 powstanie, a sama budowa S12 nie będzie kolidować ze środkami unijnymi zaangażowanymi w powstawanie autostrady A1 - to wnioski po środowym spotkaniu parlamentarnego zespołu ds. budowy drogi ekspresowej S12.
Wyprzedzanie to najbardziej niebezpieczny manewr, jaki wykonuje kierowca w ruchu drogowym. W wakacje 2018 roku z powodu nieprawidłowo wykonanego wyprzedzania doszło w Polsce do 352 wypadków, w których zginęło 56 osób, a 422 zostały ranne.
Najbardziej śmiercionośną przyczyną wypadków drogowych pozostaje niezmiennie od lat niedostosowanie prędkości do warunków ruchu. To właśnie z tej przyczyny, tylko podczas wakacji 2018 kierowcy jadący zbyt szybko spowodowali prawie 1400 wypadków drogowych.
Coraz więcej wypadków śmiertelnych w naszym regionie. W tym roku na drogach zginęło już 12 osób, to o 5 więcej niż w ubiegłym roku. Dużo więcej było także rannych, w ciągu 5 miesięcy było ich aż 150.
Zderzenie dwóch samochodów na krajowej jedynce i wypadek motocyklisty w Sulejowie. Piotrkowska policja odnotowała w sobotę już dwa zdarzenia na drogach naszego regionu.
Taki pomysł przedstawili podczas wtorkowej konferencji prasowej przedstawiciele partii Wiosna. To część Europejskiego Programu dla Łódzkiego, który politycy tego ugrupowania chcieliby wprowadzić. Dlaczego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad miałaby mieścić się w trybunalskim grodzie?
Przejazd pod wiaduktem na Twardosławickiej w Piotrkowie zamknięty dla pieszych i kierowców. Rozpoczęła się rozbiórka tego obiektu drogowego.