TERAZ12°C
JAKOŚĆ POWIETRZA Bardzo dobra
reklama

Trzech na czterech Polaków segreguje śmieci

PAP
PAP pt., 8 maja 2020 10:49
Prawie trzy czwarte pytanych deklaruje, że segreguje śmieci, a ponad 40% – oszczędza wodę – wynika z badania "Polaków portfel własny: wiosenne wyzwania". Z kolei ponad jedna czwarta rodaków przyznaje, że unika lub rezygnuje z plastikowych opakowań.
Zdjęcie
Autor: fot. pixabay

Wykryto bloker reklam!

Treść artykułu została zablokowana, ponieważ wykryliśmy, że używasz blokera reklam. Aby odblokować treść, proszę wyłączyć bloker reklam na tej stronie.

Według badania, przeprowadzonego na zlecenie Santander Consumer Banku, do obowiązku segregowania śmieci stosuje się w swoich domach 73,5% Polaków. Najchętniej robią to mieszkańcy dużych miast, takich jak Gdańsk, Szczecin czy Bydgoszcz (97%) oraz osoby ze średnim wykształceniem (77%). Najmniej entuzjastycznie podchodzą do recyklingu ankietowani z wykształceniem wyższym (69% osób z tej grupy nie segreguje odpadów) oraz osoby z małych miast do 50 tys. mieszkańców (66%).

 

Drugą najbardziej popularną czynnością deklarowaną przez Polaków w kontekście zachowań proekologicznych jest oszczędzanie wody (40,7%). W dalszej kolejności badani wskazywali na unikanie lub rezygnację z plastikowych opakowań (26,4 %). Co dziesiąty Polak stosuje natomiast ekologiczne rozwiązania do ogrzewania domu, rezygnując z opalania węglem.

 

- Wśród Polaków wzrasta świadomość ekologiczna. Jedynie nieco ponad 3% badanych odpowiedziało, że na co dzień nie robi nic dla dobra środowiska - wskazała, cytowana w czwartkowej informacji, Agnieszka Kociemska z Santander Consumer Banku.

 

Innym wskazanym przez ankietowanych działaniem proekologicznym jest korzystanie z energooszczędnych sprzętów elektronicznych. Używa ich prawie 40% respondentów w wieku 18-29 lat oraz co czwarty senior powyżej 70. roku życia. Młodzi często zwracają też uwagę na pochodzenie produktów spożywczych. Niemal co trzeci ankietowany z tej grupy kupuje żywność z ekologicznych upraw i hodowli.

 

Z badania wynika też, że Polacy chętnie kupują produkty wielokrotnego użytku. Korzysta z nich prawie połowa 60-latków. Po artykuły wielorazowe sięgają również 30-latkowie (31%) i 50-latkowie (22%). Z kolei najtrudniej przekonać się do nich najmłodszym Polakom.

 

Badanie na zlecenie Santander Consumer Banku wykonał Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na początku marca 2020 roku, na reprezentatywnej próbie 1 tys. Polaków, metodą CATI.

 

 

 

Magdalena Jarco/PAP

Reklama

Podsumowanie

    reklama

    Komentarze 17

    reklama

    Dla Ciebie

    12°C

    Pogoda

    Kontakt

    Radio