Na drodze S8 pomiędzy węzłami Piotrków Trybunalski Północ a Piotrków Trybunalski Wschód kierowcy powinni spodziewać się utrudnień. Na nitce w kierunku Warszawy pojazd ciężarowy zjechał z jezdni i uderzył w bariery energochłonne.
Niepokojące manewry kierującego pojazdem ciężarowym wzbudziły podejrzenia policjantów z Piotrkowa, którzy patrolowali ul. Sulejowską. Okazało się, że mężczyzna miał udar i potrzebował natychmiastowej pomocy.
Wszystko wskazuje na to, że by opanować drogowy armagedon w mieście związany z budową autostrady A1, policjanci wykorzystają śmigłowiec. W siedzibie piotrkowskiej Komendy Miejskiej Policji w Piotrkowie odbyła się narada, podczas której poruszono temat przejeżdżających przez miasto samochodów ciężarowych.
Funkcjonariusze Inspekcji Transportu Drogowego wspólnie z piotrkowskimi policjantami prowadzili we wtorek (4 lutego) wspólną akcję wymierzoną w kierowców przeładowanych ciężarówek.
Policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Opocznie zatrzymali 47-letniego obywatela Litwy, który kierował ciągnikiem siodłowym. Był pijany.
Kierujący oplem astra, podczas próby włączenia się do ruchu, wjechał pod samochód ciężarowy. Jedna osoba została przewieziona do szpitala.
Sytuacja na drogach Piotrkowa Trybunalskiego i powiatu piotrkowskiego od wielu miesięcy jest trudna. Główną przyczyną tego stanu rzeczy jest budowa autostrady A1. Piotrkowscy policjanci chcą walczyć z nielegalnymi wjazdami na teren miasta pojazdów ciężarowych. Często zdarza się bowiem, że są one zdecydowanie przeciążone.
Piotrkowscy policjanci, we współpracy z Inspekcją Transportu Drogowego oraz funkcjonariuszami Służby Celnej, kontrolowali w czwartek (21 listopada) samochody ciężarowe. Podczas akcji zarejestrowano kilkanaście wykroczeń popełnionych przez kierowców, którzy nie zastosowali się do zakazu wjazdu do miasta.
Piotrkowski patrol Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymał dwie przeciążone wywrotki. Zamiast dopuszczalnych 32 ton, kontrolowane pojazdy ważyły 41,71 oraz 40,80 tony.
Inspektorzy piotrkowskiej ITD zatrzymali kierowcę ciężarówki z tachografem cyfrowym, do którego podłączony był wyłącznik sterowany pilotem. To oznacza, że kierowca za pomocą tego urządzenia mógł zmieniać wskazania tachografu i oszukiwać czas pracy.