Inspektorzy łódzkiego WITD mają ręce pełne pracy, w miniony weekend zatrzymali pojazd nienormatywny przewożącego silos, którego masa i wymiary wymuszały posiadanie zezwolenia na przejazd pojazdu nienormatywnego. Kierowca takowego nie posiadał, więc zespół pojazdów też trafił na parking strzeżony. W międzyczasie w okolicach skrzyżowań autostrady A1 z autostradą A2 i drogą ekspresową S8 na inspekcyjną wagę trafił zespół pojazdów przewożący zbiorniki betonowe, tu waga również wykraczała poza dopuszczalne normy.
W okolicy Piotrkowa Trybunalskiego Inspektorzy Transportu Drogowego zatrzymali do kontroli zespół pojazdów, którym przewożono element elektrowni wiatrowej. W wyniku kontroli stwierdzono, że rzeczywista masa całkowita tych pojazdów osiąga blisko 70 ton, dopuszczalne naciski niektórych z osi są przekroczone, a jego wymiary zewnętrzne znacząco dobiegają od normatywnych.
Prawie 2700 wykroczeń w sierpniu zarejestrowały kamery systemu Red Light, który działa na dwóch piotrkowskich skrzyżowaniach. Stanowi to ponad połowę wszystkich wykrytych przez ten system wykroczeń w Łódzkiem. W całym województwie łódzkim kamery Red nagrały w ubiegłym miesiącu prawie 5 tysięcy wykroczeń.
Inspektorzy piotrkowskiego oddziału WITD w Łodzi zauważyli pięcioosiowy dźwig samojezdny poruszający się ul. Wojska Polskiego w Piotrkowie Trybunalskim, pojazd miał dotrzeć na budowę znajdującą się przy drodze gminnej na terenie miasta. Dźwig został skierowany na punkt kontrolny przy Rondzie Sulejowskim w celu zważenia, pojazd znacząco przekroczył dopuszczalne normy nacisków na osi.
Na S8 inspektorzy z piotrkowskiego oddziału łódzkiego ITD przeprowadzili kontrole blisko 128-tonowego zestawu z palownicą oraz ponad 95-tonowego zespołu pojazdów, którym był transportowany żuraw samojezdny. W obu przypadkach przekroczone były naciski osi na nawierzchnię drogi oraz długość, wysokość i szerokość pojazdu członowego.
Inspektorzy piotrkowskiego oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Łodzi prowadząc działania na drodze S8 i autostradzie A1 zatrzymali pojazdy, których ładunek znacznie przekraczał dopuszczalne normy. Ponadto zły stan techniczny jednego z nich kwalifikował do zatrzymania dowodu rejestracyjnego, jak się okazało, nie można było tego zrobić, gdyż został on zatrzymany w sierpniu 2023 roku.
Na drodze ekspresowej S8 w okolicy Wolborza, inspektorzy z piotrkowskiego oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Łodzi sprawdzili rzeczywistą masę całkowitą siedmiu busów o dmc do 3,5 tony. Każdy z pojazdów był za ciężki.
368 przypadków niestosowania się do sygnalizacji świetlnej zarejestrował system Red Light działający na skrzyżowaniu al. Sikorskiego i al. Concordii w Piotrkowie. Kamery działają tam od ponad miesiąca.
Od samego początku wzbudza respekt. Ma być bezlitosny dla łamiących kodeks drogowy. Właśnie zdjęto folię ochronną z nowoczesnego fotoradaru na jednej z najruchliwszych ulic w Piotrkowie.
Niemal 52 tony zamiast dopuszczalnych 40 ważył zespół pojazdów z szambami betonowymi. Taki tonaż spowodował również przekroczenia dozwolonych nacisków osi. Oprócz tego przyczepa nie została przerejestrowana, nie miała badania technicznego oraz ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej. Nieprawidłowości stwierdzili funkcjonariusze łódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego.