TERAZ3°C
JAKOŚĆ POWIETRZA Bardzo dobra
reklama

Kolejny transport był za ciężki

ITD
ITD pt., 28 stycznia 2022 22:07
Ładunek drewna spowodował przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej w jednym przypadku o 12, a w drugim o 7 ton. Inspektorzy z oddziału terenowego Inspekcji Transportu Drogowego z Piotrkowa Trybunalskiego nie mieli wyboru. Przewóz nie mógł być kontynuowany.
Zdjęcie
Autor: fot. ITD

Wykryto bloker reklam!

Treść artykułu została zablokowana, ponieważ wykryliśmy, że używasz blokera reklam. Aby odblokować treść, proszę wyłączyć bloker reklam na tej stronie.

Kontrola pojazdów odbyła się przed kilkoma dniami w przystosowanym do ważenia punkcie kontrolnym. Zważono dwa zespoły pojazdów. Samochody ciężarowe wydawały się przeładowane. Potwierdziła to kontrola, która wykazała odpowiednio 52,05 t i 47,7 t zamiast przepisowych 40 ton. W obu przypadkach przekroczone były także dopuszczalne naciski na osiach. W jednym z pojazdów przekroczenie wyniosło 4,5 t (tj. 23,5 t przy dopuszczalnych 19 t w przypadku podwójnej osi napędowej). Natomiast w drugim nacisk na oś był za duży o 3,15 t (wynosił 14,65 t przy dopuszczalnych 11,5 t). Poza tym jedna z naczep nie miała aktualnego badania technicznego.

 

Zespoły pojazdów zostały skierowane na parking w celu rozładowania części drewna na inny samochód ciężarowy. Z konsekwencjami musi liczyć się przewoźnik, wobec którego wszczęto postępowanie administracyjne.

Reklama

Podsumowanie

    reklama

    Komentarze 15

    tomasz.wadlewski.5

    31.01.2022 01:59

    szkoda


    ~Xxxxxxx (gość)

    30.01.2022 17:17

    Drzewo mierzymy w m3 jak mają dobrze w metrach to nic im nie mogą zrobić



    ~śpijcie dalej (gość)

    30.01.2022 15:42

    Polskie lasy w ruinie jak i cały kraj zresztą....



    ~go?ć_obserwator (gość)

    30.01.2022 08:45

    Codziennie takie transporty tamtędy jeżdżą a oni raz na miesiąc złapią jednego albo dwóch.



    ~Dawny spedytor (gość)

    30.01.2022 06:30

    Najbardziej przekichane ma kierowca. Nie dość, że powinien mieć umiejętności teleportowania się wraz z autem i ładunkiem (żeby zdążyć na awizację), umiejętność zatrzymywania 40 ton w miejscu (gdy inne auto zajdzie drogę), wagę w oku,, (żeby móc określić ciężar ładunku) , to jeszcze skaner w głowie czy w oczach, żeby odnaleźć w towarze ukrytą kontrabandę.



    reklama

    Dla Ciebie

    3°C

    Pogoda

    Kontakt

    Radio