Remont ul. Jeziornej w Piotrkowie Trybunalskim to nie tylko nowa nawierzchnia i chodniki, ale też poprawa bezpieczeństwa - zapowiada magistrat. Inwestycja w sercu Wierzej obejmuje m.in. poprawę nawierzchni czy wyniesione przejścia dla pieszych, jednak już teraz objazdy wyznaczone bocznymi ulicami wzbudzają obawy mieszkańców. Kierowcy ignorują zasadę prawej ręki, dochodzi też do niebezpiecznych sytuacji z udziałem pieszych i rowerzystów.
Patchworkowa dotąd ul. Jeziorna, główny kręgosłup komunikacyjny Wierzej - mówi Adam Bak, inżynier miasta - wreszcie przechodzi przebudowę. Inwestycja, podzielona na trzy etapy, ma zapewnić nową nawierzchnię, chodniki tam, gdzie ich brakowało. Wybudowane zostaną również bezpieczne wyniesione przejścia dla pieszych.
Patchworkowa ulica - Jeziorna uważam, główny kręgosłup komunikacyjny Wierzej. W końcu doczekała się przebudowy. Jest to bardzo duży odcinek, praca będzie to prowadzona w trzech etapach. Największy tutaj, myślę, problem jest, żeby nadal utrzymać komunikację publiczną, natomiast jesteśmy już po spotkaniach z rodami osiedla, gdzie wspólnie uzgodniliśmy te trasy alternatywne. Natomiast to, co mieszkańcy mogą się spodziewać za ten, mam nadzieję - rok to całkowicie nowa droga, całkowicie od nowa wybudowane chodniki, miejscami ich brakowało. Pod kątem bezpieczeństwa ruchu drogowego mam tutaj na myśli wyniesione przejścia dla pieszych, które pojawią się nie tylko na wjazdach w te boczne uliczki, ale również na samej jeziornej - mówił Adam Bak, inżynier miasta.
Mieszkańcy alarmują, że objazdy wyznaczone ulicami Zawiłą, Bosmańską, Sasanek i Świeżą w związku z pracami na ul. Jeziornej stwarzają zagrożenie. Na skrzyżowaniach równorzędnych kierowcy nagminnie łamią zasadę prawej ręki. Jak mówił jeden z mieszkańców osiedla Wierzeje w rejonie boiska, kierowcy pędzą nawet 80 km/h, co zagraża pieszym i rowerzystom.
Na osiedlu nikt nie przestrzega zasady prawej ręki, nawet miejscowi, mieszkańcy. Kierowcy często wymuszają pierwszeństwo, a na szerszych ulicach całkowicie ignorują boczne drogi. Organizacja ruchu jest myląca, część skrzyżowań jest równorzędna, a część oznakowana w sposób sugerujący pierwszeństwo, co dezorientuje kierowców. Szczególnie niebezpiecznie jest w rejonie Orlika przy ul. Sasanek. Dzieci jeżdżą tam na rowerach, a kierowcy potrafią pędzić nawet 70–80 km/h z górki, bo brak jest progów zwalniających - komentuje mieszkaniec osiedla Wierzeje.

Jak zapowiedział Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego, kompleksowa przebudowa ul. Jeziornej ma zakończyć się we wrześniu 2026 roku.
Całkowity koszt inwestycji przekracza 9 mln zł. Miasto pozyskało na jej realizację ponad 5,6 mln zł dofinansowania, co stanowi blisko połowę kosztów kwalifikowanych. Ponieważ przetarg zakończył się kwotą niższą od pierwotnie zakładanej, wysokość dofinansowania zostanie odpowiednio skorygowana.
Komentarze 23