Inspektorzy piotrkowskiego oddziału WITD w Łodzi zauważyli pięcioosiowy dźwig samojezdny poruszający się ul. Wojska Polskiego w Piotrkowie Trybunalskim, pojazd miał dotrzeć na budowę znajdującą się przy drodze gminnej na terenie miasta. Dźwig został skierowany na punkt kontrolny przy Rondzie Sulejowskim w celu zważenia, pojazd znacząco przekroczył dopuszczalne normy nacisków na osi.
Na S8 inspektorzy z piotrkowskiego oddziału łódzkiego ITD przeprowadzili kontrole blisko 128-tonowego zestawu z palownicą oraz ponad 95-tonowego zespołu pojazdów, którym był transportowany żuraw samojezdny. W obu przypadkach przekroczone były naciski osi na nawierzchnię drogi oraz długość, wysokość i szerokość pojazdu członowego.
Inspektorzy piotrkowskiego oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Łodzi prowadząc działania na drodze S8 i autostradzie A1 zatrzymali pojazdy, których ładunek znacznie przekraczał dopuszczalne normy. Ponadto zły stan techniczny jednego z nich kwalifikował do zatrzymania dowodu rejestracyjnego, jak się okazało, nie można było tego zrobić, gdyż został on zatrzymany w sierpniu 2023 roku.
Ashwagandha, zwana również żeń-szeniem indyjskim, to roślina wykorzystywana od wielu wieków w medycynie ajurwedyjskiej. Dzięki jej wyjątkowym właściwościom pobudzającym, wzmacniającym i przeciwutleniającym stała się popularna również w krajach europejskich. Jak ashwagandha działa na organizm i czy warto ją stosować?
Na drodze ekspresowej S8 w okolicy Wolborza, inspektorzy z piotrkowskiego oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Łodzi sprawdzili rzeczywistą masę całkowitą siedmiu busów o dmc do 3,5 tony. Każdy z pojazdów był za ciężki.
Policja będzie kontrolowała pojazdy ciężarowe, które przekraczają ograniczenia tonażowe określone znakami i niszczą drogi w Gminie Wolbórz. Kierowcy łamiący zakazy wjazdu będą karani mandatami.
Niemal 52 tony zamiast dopuszczalnych 40 ważył zespół pojazdów z szambami betonowymi. Taki tonaż spowodował również przekroczenia dozwolonych nacisków osi. Oprócz tego przyczepa nie została przerejestrowana, nie miała badania technicznego oraz ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej. Nieprawidłowości stwierdzili funkcjonariusze łódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego.
Niemal 48 ton zamiast dopuszczalnych 40 ważył zespół pojazdów z szambami betonowymi. Taki tonaż spowodował również przekroczenia dozwolonych nacisków osi. Oprócz tego z samochodu ciężarowego wyciekał olej. Z kolei przyczepa nie miała ważnego badania technicznego. Do zatrzymania doszło w okolicach Wolborza w powiecie piotrkowskim.
Trzy przeładowane ciężarówki wykluczyli z dalszej jazdy funkcjonariusze piotrkowskiej Inspekcji Transportu Drogowego. „Rekordzista”, przewożący szamba betonowe, ważył 17,5 tony za dużo. Jeden ze skontrolowanych kierowców miał nieważne prawo jazdy. Ważnych badań technicznych nie miał też jeden z przeładowanych pojazdów.
Dwie przeładowane ciężarówki i trzy samochody dostawcze zostały zatrzymane przez inspektorów ITD na drodze S8 w pobliżu Wolborza. Ponadto jeden ze skontrolowanych kierowców był w stanie po spożyciu alkoholu.