TERAZ3°C
JAKOŚĆ POWIETRZA Dobra
reklama

Nienormatywny dźwig zatrzymany przez ITD na Wojska Polskiego

ITD
ITD pon., 5 sierpnia 2024 08:41
Inspektorzy piotrkowskiego oddziału WITD w Łodzi zauważyli pięcioosiowy dźwig samojezdny poruszający się ul. Wojska Polskiego w Piotrkowie Trybunalskim, pojazd miał dotrzeć na budowę znajdującą się przy drodze gminnej na terenie miasta. Dźwig został skierowany na punkt kontrolny przy Rondzie Sulejowskim w celu zważenia, pojazd znacząco przekroczył dopuszczalne normy nacisków na osi.
Zdjęcie
Autor: Fot.: WITD

Podczas badania wagi pojazdu okazało się, że rzeczywista masa całkowita tego pojazdu przekraczała normy o 24 350 kg.

Jako że pojazdy tego typu poruszają się często po drogach z przekroczeniem dopuszczalnych parametrów - pojazd skierowano na punkt kontrolny wyposażony w wagę do ważenia pojazdów. Po wykonaniu pomiarów okazało się, że parametry zatrzymanego pojazdu znacząco odbiegają od dopuszczalnych określonych w obowiązujących przepisach. Rzeczywista masa całkowita tego pojazdu wynosiła 56 350 kg wobec dopuszczalnych 32 000 kg, co w konsekwencji oznaczało również znaczące przekroczenie nacisków poszczególnych osi. Jak się okazało wykonujący przewóz przedsiębiorca, nie posiadał wymaganego w takich przypadkach zezwolenia kategorii V na przejazd pojazdu nienormatywnego. Wszystko to spowodowało, że przejazd wstrzymano i skierowano dźwig na wyznaczony parking do czasu uzyskania odpowiedniego zezwolenia, a wobec przedsiębiorcy wykonującego przejazd wszczęto postępowanie zmierzające do nałożenia kary pieniężnej - Informuje Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Łodzi.

Na gruncie ww. przypadku należy zauważyć, że wydanie zezwolenia kategorii V dla pojazdów nienormatywnych, których parametry wagowe przekraczają między innymi naciski osi, wiąże się z wyznaczeniem ściśle określonej trasy przejazdu dla takich pojazdów.

 

Samo zezwolenie kategorii V może być wydane, pod warunkiem, że uzyskano na przejazd zgodę zarządcy drogi, właściwego dla trasy przejazdu, a jednocześnie istnieją możliwości wyznaczenia takiej trasy przejazdu, która zapewni bezpieczeństwo oraz efektywność ruchu drogowego w taki sposób, aby przejazd danego pojazdu nienormatywnego nie stwarzał zagrożenia dla infrastruktury drogowej, oraz obiektów budowlanych położonych w pobliżu trasy przejazdu.

Podsumowanie

    Komentarze 33

    reklama

    Dla Ciebie

    3°C

    Pogoda

    Kontakt

    Radio