Paweł Jabłoński, wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Tomaszowie Mazowieckim został koordynatorem współpracującym z jednostkami zewnętrznymi w spółce MZK w Piotrkowie. Do tej pory takiej funkcji w Miejskim Zakładzie Komunikacyjnym nie było.
O zatrudnienie tomaszowskiego radnego pytały podczas sesji Rady Miasta w Piotrkowie Marlena Wężyk – Głowacka i Kinga Mazur. W trakcie obrad 27 sierpnia radna Mazur sugerowała, że Paweł Jabłoński został już zatrudniony i jest przyjacielem posła Witczaka.
Wówczas nie było jednak w spółce nawet prezesa. Funkcję tę pełnił Bartłomiej Krasiński (przewodniczący Rady Nadzorczej). Ale konkurs został ogłoszony na oba stanowiska. Ostatecznie prezesem został Cezary Włodarczyk o czym już pisaliśmy. W piątek otrzymaliśmy pismo informujące o wygraniu konkursu przez Pawła Jabłońskiego. Z naszych informacji wynika, że był on jedynym kandydatem.
Paweł Jabłoński oprócz pełnionej funkcji w prezydium tomaszowskiej rady jest też przewodniczącym klubu radnych Koalicji Obywatelskiej. Blisko związany z posłem KO Adrianem Witczakiem. Ma 30 lat.
Kandydaci na koordynatora mieli spełniać następujące kryteria:
1) posiadać wykształcenie wyższe (w tym wykształcenie wyższe uzyskane za granicą uznane w Rzeczypospolitej Polskiej, na podstawie właściwych przepisów prawa);
2) posiadać co najmniej 5-letni okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania, spółdzielczej umowy o pracę, lub świadczenia usług na podstawie innej umowy lub wykonywania działalności gospodarczej na własny rachunek;
3) nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
A także posiadać:
- wiedzę z zakresu branży komunikacyjnej,
- znajomość zagadnień ekonomicznych, prawnych i administracyjnych, w tym przepisów ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2778ze zm.) oraz ustawy z dnia 6 września 2001 r. transporcie drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1539 ze zm.), Prawa przewozowego, Ochrony środowiska, Przepisów p-poż, Kodeksu pracy.
Do głównych zadań koordynatora ma należeć:
1) współpraca z podmiotami zewnętrznymi oraz jednostką samorządową,
2) monitorowanie terminowości wykonywanych zadań przez poszczególne komórki organizacyjne,
3) sprawowanie nadzoru nad planowanymi procesami transportowymi,
4) koordynacja uzyskiwanych odpowiednich zezwoleń, zaświadczeń i innych dokumentów niezbędnych do funkcjonowania spółki.
Przypomnijmy, że wcześniej stanowisko kierownicze w spółce Piotrkowskie Wodociągi i Kanalizacja otrzymał przewodniczący RM Mariusz Staszek. Z kolei radny Łukasz Janik (PP-PIS) został zatrudniony w Poradni Pedagogiczno – Psychologicznej w Tomaszowie podległej powiatowi, w którym władzę sprawuje Prawo i Sprawiedliwość. Jest tam pedagogiem.

FB/Paweł Jabłoński
Komentarze 86