Władze miasta oraz inwestor Fokus Park wspólnie zastanawiają się, jak rozwiązać problemy komunikacyjne, które narastają wraz z rozpoczęciem kolejnej budowy w okolicach ul. Modrzewskiego.
Wykryto bloker reklam!
Treść artykułu została zablokowana, ponieważ wykryliśmy, że używasz blokera reklam. Aby odblokować treść, proszę wyłączyć bloker reklam na tej stronie.
Kilka tygodni temu pisaliśmy, że przy Modrzewskiego robi się coraz ciaśniej. W północnej części Piotrkowa rośnie nam wielka galeria handlowa i kilka bloków mieszkaniowych. Wybiegając w przyszłość, trudno sobie wyobrazić przejazd ulicą Modrzewskiego, kiedy ruszy galeria Focus Park, a do nowych bloków wprowadzą się lokatorzy, w dodatku w pełni zmotoryzowani.
Mieszkańcy tej części miasta wielokrotnie sygnalizowali potrzebę wybudowania obwodnicy wewnętrznej na odcinku od ulicy Słowackiego w kierunku Wojska Polskiego, celem włączenia do niej ulicy Modrzewskiego w sytuacji, kiedy natężenie ruchu wzrośnie po oddaniu do użytku Focus Parku i wybudowaniu kolejnych bloków.
Po spotkaniach z Radą Osiedla Słowackiego-Północ, a także z przedstawicielami Towarzystwa Budownictwa Społecznego, a nawet prezesem firmy Emerson, władze miasta w osobie wiceprezydenta Adama Karzewnika obiecały, że w ciągu miesiąca (od 14 marca) zajmą stanowisko w tej sprawie. Według wiceprezydenta Karzewnika kwestia organizacji ruchu przy Modrzewskiej to bardzo trudny temat, a dyskusja w tej sprawie nadal trwa. – Za ok. 2 - 3 tygodnie będzie decyzja w tej sprawie – mówił wówczas wiceprezydent.
Niestety dziś wiemy niewiele więcej. Rzecznik prasowy prezydenta miasta Marta Skórka poinformowała nas, że odbyło się spotkanie władz miasta z inwestorem Fokus Parku. - Spotkanie dotyczyło rozwiązania problemu komunikacyjnego, który prawdopodobnie powstanie po wybudowaniu obiektu. Na spotkaniu z inwestorem omówiono różne warianty rozwiązań komunikacyjnych. Decyzja uzależniona jest od kosztów inwestycji oraz możliwości budżetu miasta. Obecnie czekamy na wycenę wariantu, w którym miałby być wybudowany fragment N-S-ki w kierunku północnym. Rozmowy dotyczyły również ewentualnego współfinansowania przebudowy drogi przez inwestora Fokus Parku. Rozważana jest jednocześnie koncepcja przebudowy ul. Źródlanej – informuje Urząd Miasta.
Na Modrzewskiego proponuje wybudowac zatoki parkingowe od ulic Kołłątaja do Konopnickiej, zresztą na całym osiedlu brakuje zatok parkingowych można je rozszerzyć więcej samochodów się zmieści w zatokach ulice troche bardziej będą przejezdne
~Piotrkowianin (gość)
04.06.2008 13:38
Jak już tak debatują, to niech nie zapomną jeszcze o brakujących, kilkudziesięciometrowych odcinkach zachodnic jezdni dwujezdniowych ulic Zamenhoffa i Kołłątaja przy skrzyżowaniach ww. ulic z ul. Modrzewskiego - 20 lat temu budowniczowie tychże ulic zafundowali mieszkańcom bardzo oryginalne rozwiązanie komunikacyjne, o dziwo nijak nie poprawiające bezpieczeństwa.
Jakoś nikt teraz o tym nie wspomina, a sądzę, że należałoby to zrobić przed otwarciem Focus Parku, podobnie jak brakujący odcinek ul. Szkolnej - przebicie do Kostromskiej na wprost ul. Modrzewskiego.
Komentarze 2
04.06.2008 15:39
Na Modrzewskiego proponuje wybudowac zatoki parkingowe od ulic Kołłątaja do Konopnickiej, zresztą na całym osiedlu brakuje zatok parkingowych można je rozszerzyć więcej samochodów się zmieści w zatokach ulice troche bardziej będą przejezdne
04.06.2008 13:38
Jak już tak debatują, to niech nie zapomną jeszcze o brakujących, kilkudziesięciometrowych odcinkach zachodnic jezdni dwujezdniowych ulic Zamenhoffa i Kołłątaja przy skrzyżowaniach ww. ulic z ul. Modrzewskiego - 20 lat temu budowniczowie tychże ulic zafundowali mieszkańcom bardzo oryginalne rozwiązanie komunikacyjne, o dziwo nijak nie poprawiające bezpieczeństwa.
Jakoś nikt teraz o tym nie wspomina, a sądzę, że należałoby to zrobić przed otwarciem Focus Parku, podobnie jak brakujący odcinek ul. Szkolnej - przebicie do Kostromskiej na wprost ul. Modrzewskiego.