TERAZ0°C
JAKOŚĆ POWIETRZA Zła
reklama

Czy potrzebny jest tunel pod przejazdem?

P.Kwiatkowski
Paweł Kwiatkowski niedz., 24 lipca 2022 09:46
W przypadku zamknięcia przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Roosevelta w Piotrkowie, często po obu stronach zapór czeka spory sznur samochodów. Czas oczekiwania - zdaniem wielu kierowców - nie należy do najkrótszych. Zatem czy budowa tunelu pod torowiskiem rozwiązałaby problemy w tym miejscu? Sprawdziliśmy czy taka inwestycja byłaby możliwa.
Zdjęcie
Autor: fot. T. Stachaczyk

W sondzie przeprowadzonej przez epiotrkow.pl aż 57% ankietowanych uważa, że taka inwestycja jest niezbędna. 27% uczestników sondy uważa, że tunel mógłby powstać, ale nie jest to priorytetowa sprawa dla Piotrkowa. 5% ankietowanych nie jest przekonanych do takiej inwestycji, a 12% uważa, że tunel jest kompletnie niepotrzebny.

 

A co na ten temat uważają sami kierowcy? Reporter Strefy FM rozmawiał z nimi, gdy oczekiwali na podniesienie zapór. Posłuchaj:

 

Czy taka inwestycja na ul. Roosevelta w Piotrkowie jest możliwa? Z takim pytaniem zwróciliśmy się do zespołu prasowego PKP PLK.

Obecnie nie ma planów budowy skrzyżowania bezkolizyjnego w miejsce przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Roosevelta w Piotrkowie Trybunalskim. Aktualnie PLK wspólnie z samorządami realizują projekt budowy wiaduktów drogowych nad torami lub tuneli drogowych pod torami. W perspektywie finansowej na lata 2021-2027 planujemy kontynuację tego projektu. Wówczas możliwe będzie dofinansowanie zadań samorządowych w zakresie budowy bezkolizyjnych skrzyżowań kolejowo-drogowych. Szczegółowe kryteria i zasady naboru zadań zostaną ustalone po zapewnieniu finansowania dla Krajowego Programu Kolejowego do 2030. Jesteśmy otwarci na rozmowy z samorządem w sprawie ewentualnej realizacji inwestycji w kolejnych latach - wyjaśnia Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK.

A jakie zdanie na ten temat ma piotrkowski samorząd?

Obecnie nie ma planów budowy tunelu pod torami na ul. Roosevelta. Droga ta ma swoją alternatywę w postaci ulic: Żelazna, Piłsudskiego, Kopernika, a zatem w zderzeniu z innymi potrzebami miasta w zakresie budowy i remontów ulic nie jest to inwestycja priorytetowa. Bardziej potrzebna jest budowa ulic na terenach nowo powstałych osiedli mieszkaniowych oraz poprawa i stanu technicznego istniejących ulic co sukcesywnie realizujemy. Kilka lat temu miasto opracowało koncepcje budowy tunelu pod torami w ul. Słowackiego. Inwestycja ta nie doszła do skutku ze względu na bardzo wysokie koszty związane z koniecznością rozbudowy układu komunikacyjnego w przypadku realizacji tunelu. Co więcej PKP deklarowały finansowanie tej inwestycji tylko i wyłącznie w zakresie terenu pod torami i z góry określonej kwocie. Bez możliwości zwiększenia dofinansowania przez PKP, mimo że na podstawie wykonanego projektu wraz z kosztorysem już na tym etapie było wiadomo, że jest ono za niskie. Szacowanie kosztów odbyło się tylko na podstawie koncepcji. Oczywiście, jak tylko PKP ogłosi swój program to zapoznamy się z jego wytycznymi i poddamy analizie jego zapisy - informuje Jarosław Bąkowicz, kierownik biura prasowego Urzędu Miasta w Piotrkowie.

Podsumowanie

    Komentarze 61

    reklama

    Dla Ciebie

    0°C

    Pogoda

    Kontakt

    Radio