Ósmoklasiści musieli przystąpić także do pisemnego egzaminu z języka obcego. Średni wynik uzyskany przez ósmoklasistów z egzaminu z angielskiego (najczęściej wybieranego języka obcego) to 66% punktów, z niemieckiego – 53%, z rosyjskiego – 68%, z francuskiego – 82%, z hiszpańskiego – 69% i z włoskiego – 69%.
Jak zaznaczono we wstępnej informacji Centralnej Komisji Egzaminacyjnej o wynikach osiągniętych na egzaminie ósmoklasisty, opublikowanej w poniedziałek przez CKE, są to wyniki uczniów będących obywatelami Polski, którzy rozwiązywali zadania w arkuszach standardowych. Nie uwzględniono w nich wyników ósmoklasistów, którzy zdawali egzamin w terminie dodatkowym w czerwcu.
Egzamin ósmoklasisty w terminie głównym przeprowadzono 23-25 maja. Przystąpiło do niego ok. 510,4 tys. uczniów VIII klasy szkoły podstawowej, w tym ok. 13,8 tys. uczniów będących obywatelami Ukrainy.
Średni wynik z egzaminu z języka polskiego uzyskany przez uczniów z Ukrainy to 45%, z matematyki – 37%, z języka angielskiego – 46%, z języka rosyjskiego – 90%.
Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała wyniki egzaminu na swojej stronie internetowej. W poniedziałek po godz. 10.00 absolwenci klas VIII szkół podstawowych mogą poznać swoje indywidualne wyniki za pośrednictwem ZIU (aplikacji przygotowanej na zlecenie resortu edukacji, która pozwala uczniom sprawdzać uzyskane przez siebie wyniki egzaminów państwowych - https://ziu.gov.pl/). Zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty otrzymają 6 lipca br.
Egzamin ósmoklasisty był przeprowadzany na podstawie wymagań egzaminacyjnych, a nie na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego. Wymagania egzaminacyjne stanowią zawężony katalog wymagań określonych w podstawie programowej.
Przystąpienie do egzaminu ósmoklasisty jest warunkiem ukończenia szkoły podstawowej, a jego wynik wpływa na przyjęcie ucznia do wybranej przez niego szkoły ponadpodstawowej. Połowa wszystkich punktów do zdobycia – to właśnie punkty za egzamin. Druga połowa to punkty za oceny na świadectwie szkolnym i inne osiągnięcia ucznia. (PAP)
autorka: Danuta Starzyńska-Rosiecka
dsr/ ann/
Komentarze 14
04.07.2023 17:01
Proponuję pana Profesora podać do prokuratury o zniesławienie godności nauczyciela.
04.07.2023 13:38
Uczniowie mają kłopot z matematyką ponieważ:
istnieje odrabiamy.pl i inne programy, które rozwiązują zadania za dzieci - aplikacje wykonują za dziecko całe równania; materiał przerabiany jest szybko, nie ma czasu na utrwalenie. Dzieci nie myślą logicznie, nie grają w gry itp. Egzamin wymaga logicznego myślenia, a z tym (często dorosłym) - nie po drodze. Egzamin oceniany jest tragicznie - 1 punkt to 4%. Hania zrobi zadanie składające się z dwóch podpunktów - pierwszy zrobi dobrze, drugi źle. Na egzaminie za wykonanie zadania otrzyma 0% - dlaczego, skoro jeden podpunkt wykonany został dobrze?
03.07.2023 19:51
Zwolnić 99% tych nierobów zwanych nauczycielami.Wakacje ferie święta itd.Pół roku prześledzia w domu.Przerwa co 45 minut.Nie ma na świecie drugiego takiego kraju na świecie aby nauczyciel miał tyle przywilejów. ZNP=Związek Nierobów Państwowych
03.07.2023 19:26
Jak zdawałam ten egzamin to też był tródny.
03.07.2023 14:01
do czasu likwidacji karty nauczyciela i rozliczania nauczycieli z ich pracy ,nic się nie zmieni ,płaca za przychodzenie do pracy nie za efekty pracy daje takie efekty ,,,,,,,,,,,,,,,,