607 nieodbytych kursów i straty roczne w wysokości 120 000 zł - z takimi konsekwencjami musi się liczyć Miejski Zakład Komunikacyjny w Piotrkowie. Powód? Budowa autostrady A1, a konkretniej, nagłe zdarzenia (kolizje i wypadki), do których dochodzi na przebudowywanej DK 1 oraz jej objazdach. MZK wystosował pismo do łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Ruch na drogach krajowych nr 91 i 12 od kilku miesięcy jest znacznie większy ze względu na budowę autostrady A1 w naszym regionie. A w związku z tym, by zwiększyć bezpieczeństwo pieszych i kierowców, zainstalowano tam sygnalizatory świetlne. Problem w tym, że „światła” jeszcze nie działają, o co wciąż upominają się mieszkańcy okolicznych gmin i kierowcy podróżujący DK 12 i 91.
Prace związane z budową odcinka „A” autostrady A1 (węzeł Tuszyn – węzeł Piotrków Trybunalski Południe) wkraczają w kolejną fazę. W czwartek 9 stycznia zamkniętych zostanie sześć wiaduktów na odcinku między węzłami Tuszyn i Piotrków Trybunalski Zachód, co będzie miało znaczący wpływ na ruch lokalny.
W piątek rano na węźle Piotrków Trybunalski Zachód pojawi się możliwość skręcania w kierunku Łodzi od strony Warszawy z drogi ekspresowej S8 na autostradę A1.
Już w najbliższą środę 11 grudnia wyłączony z użytkowania zostanie tzw. węzeł bełchatowski, czyli węzeł Piotrków Trybunalski Południe. Obiekt będzie wyburzony, a w jego miejsce zostanie wybudowany nowy o zmienionych parametrach.
Od 6 grudnia wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące tworzenia tzw. korytarza życia dla służb ratunkowych i jazdy „na suwak”. - Przypominamy o nowych zasadach, wyświetlając na wybranych tablicach zmiennej treści stosowne grafiki opatrzone komunikatami – informuje łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Bezpieczeństwo na DK12 miało się poprawić, tymczasem niewiele się zmieniło. W 2018 roku padła obietnica budowy ścieżki rowerowej, zatok autobusowych, sygnalizacji świetlnej i przebudowy skrzyżowania w Poniatowie. Taką deklarację złożył ówczesny dyrektor łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Rok 2019 dobiega już końca, a żadna z tych inwestycji nie została przez pracowników GDDKiA zrealizowana.
Montaż iluminacji świątecznych w pasie dróg krajowych musi być każdorazowo analizowany przez zarządcę trasy. Iluminacje nie mogą bowiem utrudniać odczytania znaków lub oślepiać użytkowników dróg - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Zakończyło się wyburzanie wiaduktu łącznicy na węźle Piotrków Trybunalski Zachód, po których odbywał się ruch z Warszawy w kierunku Katowic. Przez weekend ruch w tym miejscu był niemożliwy, a kierowcy musieli poruszać się wyznaczonymi objazdami. Przedstawiciele GDDKiA spotkali się w sobotę (30 listopada) z dziennikarzami, by zaprezentować postęp prac.
Decyzja środowisko w sprawie budowy drogi ekspresowej S12 ma utrzymany rygor natychmiastowej wykonalności. To oznacza, że tak ważna kwestia dla regionu piotrkowskiego ciągle się rozwija. Droga S12 jest ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych 2014-2023 (z perspektywą do 2025). We wtorek (19 listopada) expose wygłosi premier Mateusz Morawiecki. Czy poruszy on temat budowy S12?