O komentarz w tej sprawie zwróciliśmy się do łódzkiego oddziału Dyrekcji. Jak informuje rzecznik prasowy tej instytucji Maciej Zalewski, inwestycja została podzielona na dwie niezależne części: rozbudowa skrzyżowania w Poniatowie, to jedna część, ścieżka rowerowa, to część druga.
Przedsięwzięcie jest w trakcie przygotowania. Mimo że pozornie niewielkie, okazało się dość skomplikowane i czasochłonne. W przypadku przebudowy skrzyżowania został już przygotowany program inwestycyjny, który był wspólnie z centralą weryfikowany i doprecyzowywany ze względu na ilość niezbędnych na ten cel środków. Aktualnie jest gotowy i czeka na zatwierdzenie przez ministerstwo. Kiedy będziemy mieli, (co powinno nastąpić niebawem) potwierdzenie finansowania, ogłaszamy przetarg na projekt, a następnie, po jego wykonaniu na budowę. W przypadku ścieżki Piotrków – Poniatów sytuacja jest bardziej skomplikowana. Ponieważ działki, którymi dysponujemy, okazały się niewystarczające do tego, aby bezpiecznie i wygodnie poprowadzić ścieżkę, wystąpiliśmy do kolei o przekazanie terenu po dawnej kolejce wąskotorowej, bo byłoby to optymalne rozwiązanie. Niestety otrzymaliśmy negatywną opinię. W związku z tym faktem konieczne okazało się poszukanie innego rozwiązania, które także będzie wymagało dodatkowych pieniędzy i aktualnie jesteśmy na tym właśnie etapie. Niezależnie od tego przygotowywany jest Program Funkcjonalno-Użytkowy, który powinien być gotowy jeszcze w tym roku.
Jak podsumowuje Maciej Zalewski, przedsięwzięcie jest aktualne, GDDKiA stale nad nim pracuje, jednak z przyczyn niezależnych trudno zadeklarować w tej chwili, jakieś wiążące terminy.
Przedstawiciele akcji S12 Natychmiast wysłali do dyrekcji pismo z żądaniem realizacji tych obietnic, które mają na celu poprawę bezpieczeństwa na tej feralnej drodze.
Mieszkańcy zamierzają zablokować w czwartek ul. Konecką w Sulejowie. Uczestnicy protestu będą tłumnie przechodzić po pasach. Ma to nastąpić około godziny 15.00.