TERAZ25°C
JAKOŚĆ POWIETRZA Bardzo dobra
reklama

Urząd Regulacji Energetyki przestrzega przed nieuczciwymi praktykami sprzedawców energii elektrycznej lub gazu!

A.Stańczyk
Aleksandra Stańczyk pt., 20 grudnia 2019 07:46
Na polskim rynku działa wiele firm oferujących energię elektryczną i gaz. Wśród sprzedawców pojawiają się też tacy, którzy stosują nieuczciwe praktyki. W związku z licznymi sygnałami napływającymi do URE o nieuczciwych praktykach sprzedawców prądu lub gazu, przypominamy, że Urząd Regulacji Energetyki jest niezależnym organem administracji państwowej i nie prowadzi sprzedaży energii elektrycznej i paliw gazowych. Pracownicy URE nie prowadzą żadnych działań, które wymagałby wizyt w domach/mieszkaniach odbiorców indywidualnych! Przed nieuczciwymi praktykami przestrzegamy przede wszystkim osoby starsze!
Zdjęcie
Autor: fot. pixabay

Wykryto bloker reklam!

Treść artykułu została zablokowana, ponieważ wykryliśmy, że używasz blokera reklam. Aby odblokować treść, proszę wyłączyć bloker reklam na tej stronie.

- Każdy sprzedawca energii lub gazu do umowy na świadczenie usług dołącza poradnik przygotowany przez URE. W żadnym wypadku nie oznacza to jednak, że URE firmuje lub gwarantuje zgodność z prawem praktyk stosowanych przez tych sprzedawców – zamacza Agnieszka Głośniewska, rzecznik prasowy w Departamencie Komunikacji Społecznej URE. - Umowę należy uważnie przeczytać przed jej podpisaniem, a w razie jakikolwiek wątpliwości skontaktować się z miejskim lub powiatowym rzecznikiem konsumentów lub którąś z organizacji świadczących bezpłatną pomoc konsumentom. Lista tych organizacji dostępna jest na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów


Przy Urzędzie Regulacji Energetyki działa Punkt Informacyjny dla Odbiorców Energii i Paliw Gazowych. Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 15.00. Na stronie internetowej ure.gov.pl w zakładce Konsument znajdują się przydatne informacje dla odbiorców energii i gazu w gospodarstwach domowych. Wśród nich Zbiory praw konsumenta energii elektrycznej i gazu. Od umowy zawartej na odległość (czyli np. przez telefon) lub poza lokalem przedsiębiorcy (czyli np. w domu klienta) można odstąpić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od dnia jej zawarcia).


URE przypomina, że w przypadku otrzymania oferty zmiany sprzedawcy energii odbiorca powinien:

- upewnić się, czy osoba składająca ofertę jest rzeczywiście przedstawicielem przedsiębiorstwa energetycznego, za którego się podaje; odbiorca powinien zatem poprosić o okazanie legitymacji służbowej bądź identyfikatora lub upoważnienia;

- przed podpisaniem umowy sprzedaży energii należy dokładnie zapoznać się z jej treścią, sprawdzając m.in. nazwę dostawcy, określone w umowie opłaty, okres obowiązywania umowy, warunki jej rozwiązania;

- nie należy ulegać presji przedstawiciela handlowego w przypadku namawiania do szybkiego podpisania umowy bez uprzedniego jej przeczytania;

- w przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do treści umowy należy poprosić przedstawiciela handlowego, aby pozostawił druk umowy oraz kontakt do siebie;

- dopilnować aby po zawarciu umowy odbiorca otrzymał egzemplarz podpisanej umowy wraz ze wszystkimi jej załącznikami (cennik, ogólne warunki umowy, wzór oświadczenia o odstąpieniu z oznaczeniem nazwy oraz adresem siedziby tego przedsiębiorstwa).

Reklama

Podsumowanie

    reklama

    Komentarze 0

    reklama

    Dla Ciebie

    25°C

    Pogoda

    Kontakt

    Radio