Na dziewięciokilometrowym odcinku drogi ekspresowej S8 w kierunku Warszawy, między Polichnem a Studziankami prowadzony jest remont. Rozbierana jest stara betonowa nawierzchnia o grubości 28 centymetrów. Zastąpi ją nawierzchnia bitumiczna wzmocniona specjalną siatką. Ruch w obu kierunkach odbywa się po drugiej jezdni, w układzie 1+1 (po jednym pasie w każdym kierunku), przy ograniczeniu do 80 km/h. Na razie kierowcy stosują się do zaleceń i znaków.
Zmiana technologii nawierzchni wynika z przyczyn praktycznych – podkreśla Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi. Remont zostanie wykonany szybciej i będzie mógł być realizowany etapami. Zwieńczeniem robót będzie odtworzenie oznakowania poziomego w technologii grubowarstwowej. Wykonawcą remontu jest firma Strabag, a jego koszt to 37,1 mln zł.
Prace zajmą około czterech miesięcy. Przetarg obejmuje jednak możliwość remontu kolejnych 3 km jako rozszerzenie zamówienia podstawowego. Finalnie wyremontowany zostanie więc odcinek o długości 12 km.
Remontowany fragment S8 jest to tzw. odcinek doświadczalny, wykonany ponad 20 lat temu w celu sprawdzenia, jak technologia betonu cementowego sprawdzi się w warunkach pogodowych panujących w naszym kraju. Zgodnie z ówczesnymi założeniami trwałość remontowanej nawierzchni szacowana była na 20 lat i te założenia się sprawdziły.
Odcinek powstał w 2002 roku, a zatem jeszcze przed rozbudową DK8 do standardu drogi ekspresowej. Od tego czasu nawierzchnia została poważnie wyeksploatowana, a naturalną konsekwencją była decyzja o remoncie – dodaje GDDKiA.

Komentarze 17