TERAZ 2°C
JAKOŚĆ POWIETRZA Dobra
reklama

Trwa remont na S8 między Polichnem a Studziankami. Są utrudnienia

A.Wolski
Artur Wolski pon., 4 sierpnia 2025 11:56

Na dziewięciokilometrowym odcinku drogi ekspresowej S8 w kierunku Warszawy, między Polichnem a Studziankami prowadzony jest remont. Rozbierana jest stara betonowa nawierzchnia o grubości 28 centymetrów. Zastąpi ją nawierzchnia bitumiczna wzmocniona specjalną siatką. Ruch w obu kierunkach odbywa się po drugiej jezdni, w układzie 1+1 (po jednym pasie w każdym kierunku), przy ograniczeniu do 80 km/h. Na razie kierowcy stosują się do zaleceń i znaków.

Najważniejsze informacje

  • Trwa remont dziewięciokilometrowego odcinka drogi S8 między Polichnem a Studziankami, gdzie rozbierana jest stara betonowa nawierzchnia i zastąpiona będzie nawierzchnią bitumiczną.
  • Ruch odbywa się w układzie 1+1 (po jednym pasie w każdym kierunku) z ograniczeniem prędkości do 80 km/h.
  • Remont jest realizowany przez firmę Strabag, kosztuje 37,1 mln złotych i potrwa około cztery miesiące, z możliwością rozszerzenia na kolejne 3 km.
  • Remontowany odcinek S8 został wykonany w celach doświadczalnych ponad 20 lat temu i został przygotowany do remontu zgodnie z planem.
  • Odcinek ten powstał jeszcze przed rozbudową DK8 do drogi ekspresowej i będzie w końcowym etapie wydłużony do 12 km.

Zmiana technologii nawierzchni wynika z przyczyn praktycznych – podkreśla Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi. Remont zostanie wykonany szybciej i będzie mógł być realizowany etapami. Zwieńczeniem robót będzie odtworzenie oznakowania poziomego w technologii grubowarstwowej. Wykonawcą remontu jest firma Strabag, a jego koszt to 37,1 mln zł. 

Prace zajmą około czterech miesięcy. Przetarg obejmuje jednak możliwość remontu kolejnych 3 km jako rozszerzenie zamówienia podstawowego. Finalnie wyremontowany zostanie więc odcinek o długości 12 km. 

Remontowany fragment S8 jest to tzw. odcinek doświadczalny, wykonany ponad 20 lat temu w celu sprawdzenia, jak technologia betonu cementowego sprawdzi się w warunkach pogodowych panujących w naszym kraju. Zgodnie z ówczesnymi założeniami trwałość remontowanej nawierzchni szacowana była na 20 lat i te założenia się sprawdziły. 

Odcinek powstał w 2002 roku, a zatem jeszcze przed rozbudową DK8 do standardu drogi ekspresowej. Od tego czasu nawierzchnia została poważnie wyeksploatowana, a naturalną konsekwencją była decyzja o remoncie – dodaje GDDKiA.

Reklama

Podsumowanie

    reklama

    Komentarze 17

    reklama

    Dla Ciebie

    2°C

    Pogoda

    Kontakt

    Radio