TERAZ20°C
JAKOŚĆ POWIETRZA Dobra
reklama

Skonsultuj się z lekarzem w nocy i święta

A.Stańczyk
Aleksandra Stańczyk czw., 30 kwietnia 2020 07:37
Jest weekend albo święto, a Ty masz gorączkę, duszności, kaszel lub inne objawy i obawiasz się, że zakaziłeś się koronawirusem? Nie musisz już czekać, aż Twoja przychodnia będzie otwarta. Skorzystaj z teleporady wideo lub telefonicznej i otrzymaj niezbędną pomoc medyczną.
Zdjęcie
Autor: fshoq.com

Wykryto bloker reklam!

Treść artykułu została zablokowana, ponieważ wykryliśmy, że używasz blokera reklam. Aby odblokować treść, proszę wyłączyć bloker reklam na tej stronie.

Teleporada online to rozwiązanie uruchomione przez Ministerstwo Zdrowia, które pozwala pacjentom na łatwy i szybki kontakt z pracownikiem medycznym za pomocą wideorozmowy, chatu lub telekonferencji, bez konieczności wychodzenia z domu. Przeznaczone jest przede wszystkim dla osób, które podejrzewają, że mogły zakazić się koronawirusem SARS-CoV-2 lub są na kwarantannie, a ich stan zdrowia wyraźnie się pogorszył.

 
– To bardzo wygodne rozwiązanie dla każdego, kto potrzebuje konsultacji medycznej, bo zaobserwował u siebie niepokojące objawy albo miał kontakt z kimś zakażonym i źle się czuje. Umożliwia ono odbycie konsultacji lekarskiej i otrzymanie zaleceń, takich jak podczas tradycyjnej wizyty, a jednak bez wychodzenia z domu i bez konieczności bezpośredniego kontaktu z pracownikiem medycznym. To szczególnie ważne dla osób starszych albo z grupy podwyższonego ryzyka – podkreśla Janusz Cieszyński, wiceminister zdrowia.

 
Dzięki teleporadzie pacjent zyskuje dostęp do porady medycznej niezależnie od miejsca, w którym jest, a także pory dnia, ponieważ personel medyczny jest dostępny przez 24 godziny na dobę, także w niedzielę i święta. Podczas konsultacji, o ile zajdzie taka potrzeba, pacjent otrzyma e-receptę i e-zwolnienie, a w uzasadnionych przypadkach zalecenie wizyty w placówce medycznej lub kontaktu ze stacją sanitarno-epidemiologiczną.

 
Jak skorzystać z teleporady?

Formularz teleporady dostępny jest na stronie: pacjent.gov.pl/teleporada. Należy go wypełnić, podając imię, nazwisko, wiek, PESEL, adres, mail, telefon i zaczekać na kontakt z pracownikiem medyczny. Na podany adres e-mail otrzymamy wiadomość z instrukcją, jak połączyć się z lekarzem lub pielęgniarką za pomocą komputera, laptopa lub przez telefon. Komputer lub laptop musi mieć głośniki, kamerę i mikrofon. Jeżeli nie mamy dostępu do odpowiedniego sprzętu, możemy skorzystać z telefonu.

 
Gdy termin teleporady będzie się zbliżał, pacjent otrzyma SMS z taką informacją, a następnie e-mail z linkiem, w który należy kliknąć, by połączyć się z lekarzem lub pielęgniarką.

 
Od momentu wysłania przez pacjenta formularza do udzielenia teleporady może minąć od kilkunastu minut do kilku godzin, w zależności od liczby dyżurującej kadry medycznej i czekających pacjentów. Niestety, jeśli przepadnie termin teleporady (tzn. nie skorzystamy z wysłanego linka w czasie, gdy będzie na nas czekał lekarz lub pielęgniarka), wracamy na koniec kolejki.


Aplikacje, które mogą pomóc

– Teleporada w formie wideo, chatu lub telefonu to kolejne rozwiązanie, które oddaliśmy pacjentom, aby ułatwić im dostęp do opieki medycznej w czasie epidemii w dowolnym czasie i miejscu. Poza teleporadą w serwisie pacjent.gov.pl dostępne są również chatbot, który odpowiada na pytania dotyczące koronawirusa oraz wirtualne narzędzie oceniające prawdopodobieństwo zakażenia się wirusem. Wszystkie te aplikacje są proste w obsłudze i każdy pacjent bez względu na wiek może z nich korzystać – mówi Janusz Cieszyński, wiceminister zdrowia.


Wszelkie pytania dotyczące platformy teleporad można zgłaszać na adres e-mail: telepacjent@csioz.gov.pl.


Rozwiązania technologiczne Ministerstwa Zdrowia, wspierające obywateli w stanie epidemii w Polsce dostępne na serwisie pacjent.gov.pl.

 

 

 

 

(materiały: NFZ)

reklama

Komentarze 5

~Adek (gość)

30.04.2020 10:57

Kolejny artykuł propagandowy radia P. . Tak wy tylko żyjecie tematem wirusa a reszta pacjentów została bez leczenia i żadnej pomocy. Tak jak w mojej przychodni w mieście leczono wcześniej bezdotykowo tak teraz zdalnie tylko problem jest taki ,że dzwonisz telefony milczą lub wykazują zajętość wiec jak można załatwić receptę nie majac dostępu a neta nie każdy ma . ja w swojej sprawie złożę zawiadomienie do NFZ-u bo składki płacę a korzystać z usług przychodni nie można. Mam znajomych chorzy na serce i zostali pozbawieni dalszego leczenia


~cynik (gość)

30.04.2020 08:21

Ale propagandowe pie...szenie. Media piszą ,że prędzej kopniesz w kalendarz niż dostaniesz się do placówki medycznej. Nawet tej to zwalczania zarazy wyznaczonej. O dodzwonieniu się do sanepidu też można zapomnieć . Jeszcze w dni wolne. Ale jak nam tak radzi polski wiceminister zdrowia to nie ma się temu co dziwić.


~Mundek z Barkowic (gość)

30.04.2020 08:19

Czy u nas w Barkowicach jest internet ......... jeżeli jest to gdzie ? ?


~gość (gość)

30.04.2020 08:09

A jak dobrze sie czuje nic mi nie jest to też muszę sie skonsultować?



reklama

Dla Ciebie

20°C

Pogoda

Kontakt

Radio