Niewielu pasażerów (na przykład PKP) wie, że osoby posiadające dysfunkcję ruchu, mogą prosić przewoźnika o pomoc w dostaniu się do np. pociągu. Jedyny warunek jaki trzeba spełnić to poinformowanie o tym przewoźnika minimum 48 godzin przed planowaną podróżą.
1 z 1
Autor: foto: archiwum ePiotrkow
Autor zdjęcia: foto: archiwum ePiotrkow
Wykryto bloker reklam!
Treść artykułu została zablokowana, ponieważ wykryliśmy, że używasz blokera reklam. Aby odblokować treść, proszę wyłączyć bloker reklam na tej stronie.
- Osoby niepełnosprawne i osoby o ograniczonej mobilności mają prawo uzyskać pomoc od przewoźnika. Aby jednak taką pomoc uzyskać powinniśmy przynajmniej 48 godzin wcześniej powiadomić przewoźnika, na jakiej trasie mamy zamiar podróżować. Przewoźnik wtedy jest zobowiązany udzielić nam pomocy - mówi Bartłomiej Krasiński, miejski rzecznik konsumentów w Piotrkowie.
Podobne zasady obowiązują podczas podróży statkiem lub samolotem.
Komentarze 7