Ta wiadomość z pewnością ucieszy kierowców w Piotrkowie. Pas dla zawracających do Carrefoura przy Al. Sikorskiego zostanie wykonany do 23 grudnia - zapewnia MZDiK w Piotrkowie. Wykona go przedsiębiorstwo drogowe PEUK S.A.
Wykryto bloker reklam!
Treść artykułu została zablokowana, ponieważ wykryliśmy, że używasz blokera reklam. Aby odblokować treść, proszę wyłączyć bloker reklam na tej stronie.
"Zawrotka" z pewnością odciąży ruch na niby-rondzie, gdzie kierowcy obecnie muszą często stać po kilka minut na światłach. Pas zostanie wykonany 100 metrów od strony miasta przed feralnym skrzyżowaniem ulicy Sikorskiego z trasą N-S. Dzięki niej będzie można zawrócić bez konieczności wjazdu na niby-rondo. Posłuchaj wypowiedzi Ryszarda Żaka z Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Piotrkowie.
Czy jednak budowa tego pasa w okresie przedświątecznym to dobry pomysł? Ryszard Żak zapewnia, że wykonywane prace nie spowodują dużych utrudnień w ruchu drogowym. - Będzie zajęty tylko lewy skrajny pas, a nawet tylko jego połowa. Także nie sądzę, aby w sposób znaczący prace miały wpływ na ruch pojazdów po obu nitkach ulicy Sikorskiego - mówi. Pas dla zawracających do marketu będzie wykonany za blisko 250 tys. złotych.
Takie prawoskręty są na większości, o ile nie na wszystkich kilkunastu rondach w większych od Piotrkowa Trybunalskiego Tychach.
~mędrzec (gość)
16.12.2008 18:36
Skręt w prawo bez wjazdu na skrzyżowanie, jest to rozwiązanie polegające na tym, że skrecając w prawo nie wjeżdża się na rondo, tylko tuż przed rondem odchodzi w prawo pas ruchu przeznaczony właśnie dla skręcających w prawo, którzy w tym układzie przepuszczają tylko pieszych na przejściu, bo wjeżdżając po skręcie w ulicę po prawej stronie, wjeżdżają na pas oddzielony od pozostałych pasów ciągłą linią, która dopiero po około 100 m zmienia się w przerywaną. A więc na rondo wjężdżają tylko jadący na wprost, skręcający w lewo i zawracający. Dzięki temu ruch na samym rondzie jest zmniejszony, wystarczy jeden pas ruchu na rondzie (a tylko takie rondo jest naprawdę bezpieczne) i jeździ się bajecznie. Nawet w godzinach szczytu da się jeździć bez korków, a chyba trzeba mieć sporo promili, żeby na takim rondzie spowodować wypadek. Znam takie skrzyżowanie w pewnym mieście, bardzo podobne do tego naszego, na którym rozmontowano w cholerę utrudniające jazdę światła i zrobiono duże rondo bez świateł właśnie z owymi prawoskrętami. Jeździłem i zazdrościłem tamtejszym mieszkańcom, że mają mądrego zarządcę ruchu. U nas wybiera sie rozwiązania gorsze i droższe, a dziurę w drogowym budżecie można przecież załatać rozszerzając strefę płatnego parkowania.
~marek oczywiście (gość)
15.12.2008 21:43
jeszcze przed budową marketu miasto powinno było nakazać wybudowanie zjazdu w prawo i dalej przejazdu podziemnego (bezkolizyjnego) na teren parkingu
~Piotrkowianin (gość)
15.12.2008 20:36
"medrzec" napisał: budowa skrętu w prawo bez wjazdu na skrzyżowanie
A możesz wyjaśnić co miałeś na myśli??
~mędrzec (gość)
15.12.2008 18:42
Piotrków w skrócie: Jak nie murek, to zawrotka!... A całkiem poważnie: wyrzucone pieniądze na całkiem zbędną na tym skrzyżowaniu sygnalizacje świetlną, a teraz na "zawrotkę". A wystarczyło zrobić zwykłe rondo, bez żadnych świateł. Ronda powstają w wielu miastach, bo jest to bardzo bezpieczne skrzyżowanie, oczywiście pod warunkiem, że na rondzie jest JEDEN pas ruchu, bo zmiana pasa na łuku to zawsze niebezpieczeństwo zajechania drogi. Innym mądrym i tanim rozwiązaniem jest budowa skrętu w prawo bez wjazdu na skrzyżowanie, co akurat na tym skrzyżowaniu może nie jest najważniejsze, ale jeśli byłoby to zwykłe rondo, jeździłoby się jak po sznurku, gdzie kto chce, do Bełchatowa, czy do Carrfouru, czy na Energetyków, znacznie taniej i znacznie bezpieczniej.
Komentarze 9
16.12.2008 21:27
Takie prawoskręty są na większości, o ile nie na wszystkich kilkunastu rondach w większych od Piotrkowa Trybunalskiego Tychach.
16.12.2008 18:36
Skręt w prawo bez wjazdu na skrzyżowanie, jest to rozwiązanie polegające na tym, że skrecając w prawo nie wjeżdża się na rondo, tylko tuż przed rondem odchodzi w prawo pas ruchu przeznaczony właśnie dla skręcających w prawo, którzy w tym układzie przepuszczają tylko pieszych na przejściu, bo wjeżdżając po skręcie w ulicę po prawej stronie, wjeżdżają na pas oddzielony od pozostałych pasów ciągłą linią, która dopiero po około 100 m zmienia się w przerywaną. A więc na rondo wjężdżają tylko jadący na wprost, skręcający w lewo i zawracający. Dzięki temu ruch na samym rondzie jest zmniejszony, wystarczy jeden pas ruchu na rondzie (a tylko takie rondo jest naprawdę bezpieczne) i jeździ się bajecznie. Nawet w godzinach szczytu da się jeździć bez korków, a chyba trzeba mieć sporo promili, żeby na takim rondzie spowodować wypadek. Znam takie skrzyżowanie w pewnym mieście, bardzo podobne do tego naszego, na którym rozmontowano w cholerę utrudniające jazdę światła i zrobiono duże rondo bez świateł właśnie z owymi prawoskrętami. Jeździłem i zazdrościłem tamtejszym mieszkańcom, że mają mądrego zarządcę ruchu. U nas wybiera sie rozwiązania gorsze i droższe, a dziurę w drogowym budżecie można przecież załatać rozszerzając strefę płatnego parkowania.
15.12.2008 21:43
jeszcze przed budową marketu miasto powinno było nakazać wybudowanie zjazdu w prawo i dalej przejazdu podziemnego (bezkolizyjnego) na teren parkingu
15.12.2008 20:36
A możesz wyjaśnić co miałeś na myśli??
15.12.2008 18:42
Piotrków w skrócie: Jak nie murek, to zawrotka!... A całkiem poważnie: wyrzucone pieniądze na całkiem zbędną na tym skrzyżowaniu sygnalizacje świetlną, a teraz na "zawrotkę". A wystarczyło zrobić zwykłe rondo, bez żadnych świateł. Ronda powstają w wielu miastach, bo jest to bardzo bezpieczne skrzyżowanie, oczywiście pod warunkiem, że na rondzie jest JEDEN pas ruchu, bo zmiana pasa na łuku to zawsze niebezpieczeństwo zajechania drogi. Innym mądrym i tanim rozwiązaniem jest budowa skrętu w prawo bez wjazdu na skrzyżowanie, co akurat na tym skrzyżowaniu może nie jest najważniejsze, ale jeśli byłoby to zwykłe rondo, jeździłoby się jak po sznurku, gdzie kto chce, do Bełchatowa, czy do Carrfouru, czy na Energetyków, znacznie taniej i znacznie bezpieczniej.