Przypomnijmy, że w kwietniu 2018 r. decyzją większości radnych Zakładowi przekazano pół miliona (nie licząc oczywiście ponad 7 mln zł rocznie w ramach tzw. rekompensaty). Prezes MZK tłumaczył wówczas, że konieczne jest podniesienie kapitału początkowego spółki, w obliczu czekającej piotrkowskie emzetki rewolucji. Piotrków będzie bowiem musiał do 2021 roku kupić co najmniej dwa autobusy o napędzie elektrycznym.
Teraz Zakład wystąpił o kolejne pieniądze z miejskiej kasy. - Spółka w celu zapewnienia płynności finansowej wystąpiła z wnioskiem o podwyższenie kapitału zakładowego na potrzeby poprawy jej funkcjonowania oraz podnoszenie jakości świadczonych usług – czytamy w uzasadnieniu do uchwały, którą w środę zajęli się nasi radni.
Od prezesa spółki dowiedzieliśmy się, że kwota rekompensaty, jaką każdego roku miasto przekazuje Zakładowi (7,2 mln) nie pokrywa w pełni kosztów ponoszonych przez spółkę. Licząc od 2013 roku, wartość tego „niedoszacowania” to w sumie prawie 2,3 mln – około 0,5 mln rocznie.
W środę w sali obrad magistratu odbyła się dokładnie ta sama dyskusja, która miała miejsce kilka miesięcy temu. I w kwietniu (kiedy przekazano MZK pół miliona) i 29 sierpnia radni pytali, dlaczego w Tomaszowie komunikacja miejska jest bezpłatna, a w Piotrkowie nie. Kolejne pytania, jakie padały to: dlaczego dotąd nie mamy nowych (najlepiej elektrycznych) autobusów albo do czego potrzebny spółce kolejny 1 mln zł.
- Czekają nas wydatki rzędu kilkunastu milionów, zakup 35 autobusów elektrycznych. Do 2021 roku musimy mieć przynajmniej dwa. A do tego czasu musimy utrzymać tabor na poziomie, jaki jest obecnie – mówił Zbigniew Stankowski.
Prezes, kolejny raz poinformował radnych, że miasto podpisało umowę z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju na dostarczenie 35 autobusów elektrycznych z dofinansowaniem 85%. - To jedyne tak duże dofinansowanie, z którego możemy skorzystać – dodał.
Autobusy elektryczne mamy otrzymać do… 2025 roku.
13 radnych głosowało za przekazaniem spółce miejskiej 1 mln zł, trzech wstrzymało się od głosu, jeden był przeciwny.
Komentarze 57
02.09.2018 14:05
Dają miliony a wyników kontroli nadal nie ma!!! Chojniak musi odejść!!!
31.08.2018 18:54
Wiecie, że żeby zostać czlonkiem rady nadzorczej trzeba mieć nie tylko kwalifikacje ale też zdany egzamin je potwierdzający? Jak myślicie, jak wiele osób w tym mieście spełnia ten warunek?
31.08.2018 13:06
I kasa z budżetu obywatelskiego na ścieżkę wokół zbiornika Bugaj w 2018r poszła w MZK wszystko jasne. Robią z ludzi matołów z tym budżetem obywatelskim.
31.08.2018 08:32
A busiarzy kto finansuje? Im się opłaca przewóz osób? Też bym chciał aby miasto doplacalo do mojej firmy 1m rocznie. :)
31.08.2018 07:53
W Tomaszowie chyba trzeba mieć kartę tomaszowianina żeby korzystać darmowo z komunikacji miejskiej którą trzeba OPŁACIĆ w urzędzie miasta.