Podczas ostatniego spotkania konsultacyjnego w Łodzi wariant piotrkowski został wstępnie odrzucony ze względów ekologicznych i ekonomicznych. - Trasa przebiega w trzech wariantach. Pierwszy omija Tomaszów Mazowiecki i przebiega przez Piotrków Trybunalski w kierunku południowym. Jednak zdaniem ekspertów nie będzie on rekomendowany. Został wstępnie odrzucony ze względów ekologicznych i ekonomicznych – poinformowała Joanna Blewąska - rzecznik marszałka województwa łódzkiego.
Pozostałe dwa warianty - obecnie najbardziej prawdopodobne - przebiegają przez Tomaszów Mazowiecki. - Te warianty biegną zmodernizowaną linią kolejową nr 25. Ze względu na możliwość wykorzystania tej linii właśnie te rozwiązania są rekomendowane. Realizacja projektu w tej sytuacji może być szybsza i tańsza – dodaje Blewąska.
Prędkość docelowa kolei dużych prędkości to ponad 220 km/h - w węźle przebiegającym przez województwo łódzkie.
Komentarze 19