- Rekomendujemy wariant oparty na drodze Rozprza – Bilska Wola powstałej 5 lat temu i zachowanej w dobrym stanie. Wymagałby niewielkiej inwestycji pomiędzy Bilską Wolą a Sieczką. Poza tym w dużej mierze oparty byłby na terenach Lasów Państwowych, co wyeliminowałoby ewentualny konflikt społeczny, który zawsze istnieje w takich przypadkach – powiedział Jakub Marcinkowski ze Stowarzyszenia 97-300.
Drugi wariant, Łęczno-Kurnędz-Taraska, zakłada kosztowną przebudowę drogi leśnej, ale pozwala w dużej mierze rozładować ruch w Przygłowie i Sulejowie.
Stobnica-Dąbrówka to wariant o wartości historycznej, proponowany przez posłankę Elżbietę Radziszewską. Zdaniem członków stowarzyszenia jest to najbardziej kosztowna ze wszystkich propozycji i znikome są szanse na jej realizację.
Ostatnia propozycja, Ręczno-Skotniki, to teren uwzględniający drogi niewyremontowane i położony w dużej odległości od DK 74. Wybór tego wariantu miałby sens wyłącznie wtedy, gdyby pokrywał się z ewentualnym przebiegiem drogi ekspresowej S12, który jeszcze nie jest znany.
Raport został przekazany do Starostwa Powiatu Piotrkowskiego, trafi także do premiera Mateusza Morawieckiego oraz ministra inwestycji i rozwoju Jerzego Kwiecińskiego. Jego pełna treść dostępna jest tutaj.
Komentarze 25
27.06.2023 11:02
Most powinien powstać pomiędzy Skotnikami a Łęgiem Ręczyńskim i to bardzo rozwinęło by te miejscowości oraz skróciło drogę jaką trzeba pokonać naokoło czy to przez Przedbórz czy Sulejów, ponieważ most znajdowałby się mniej więcej po środku. Dodatkowym atutem jest możliwość rozwinięcia turystyki czy to kajakowej czy rowerowej w okolicy.
06.06.2018 14:30
97-300 to Piotrków Trybunalski tu nie ma Pilicy!!!
05.06.2018 22:15
Spotkanie nic nieznaczących ludzi dotyczące nierealnego tematu. Przypadkowo przed wyborami. Żenada
05.06.2018 22:11
Ta PiS wybuduje w 2035 roku A może dwa lata wcześniej
05.06.2018 21:13
Między Łęgiem a Skotnikami trzeca wyremontować może z kilometr drogi.