W Piotrkowie Trybunalskim pojawiają się kolejne kontrapasy rowerowe oraz odcinki kontraruchu. Inżynier miasta Adam Bak podkreślał na antenie radia Strefa.FM, że to element nowoczesnego podejścia do mobilności, bezpieczeństwa i dialogu z mieszkańcami.
Inżynier miasta podkreśla, że kontrapasy nie są pomysłem „dla sztuki”, ale wynikiem konsultacji z radami osiedli i obserwacji:
Zjazdowa jest wyjątkową drogą, gdzie faktycznie, mimo to, że niektórzy komentują to negatywnie, naprawdę jest świetny odbiór, a sam proces projektowania tej drogi jest też godny uwagi, ponieważ tak naprawdę to nie ja ją zaprojektowałem, tylko mieszkańcy. Zmiana organizacji ruchu na Zjazdowej nie jest wymyślona tak o dla sztuki, natomiast spowodowana jest tym, że ja po prostu zaobserwowałem któregoś razu starszego mężczyznę, który jechał tam pod prąd i myślę, że nie jestem jedyny - mówił Adam Bak.
Jak tłumaczy inżynier miasta, nowe rozwiązania powstają w odpowiedzi na realne potrzeby użytkowników dróg, zarówno rowerzystów, jak i pieszych.
Adam Bak przekonuje, że kontrapasy to sposób na poprawę bezpieczeństwa i komfortu jazdy w mieście. Rozwiązanie ułatwia poruszanie się rowerzystom, którzy mogą wygodniej i bezpieczniej pokonywać jednokierunkowe ulice, zwiększa widoczność i przewidywalność zachowań, ponieważ kierowcy wiedzą, gdzie mogą spodziewać się rowerzysty, zachęca do komunikacji rowerowej, ograniczając jednocześnie ruch samochodowy w centrum miasta, ma poparcie społeczne, bo powstaje w dialogu z mieszkańcami.
Na tym ma polegać współpraca z mieszkańcami. Po to prowadzę konsultacje społeczne, żeby wysłuchać mieszkańców i żeby ich pomysły wprowadzać w życie - podkreśla Adam Bak.
Choć wśród mieszkańców nie brakuje głosów krytycznych, inżynier miasta uważa, że czas i praktyka pokażą zalety nowych rozwiązań. Adam Bak zapowiada dalsze rozwijanie infrastruktury rowerowej, również w powiązaniu z modernizacją miejskiego oświetlenia, co ma zwiększyć widoczność uczestników ruchu po zmroku.
Wiele rzeczy w Piotrkowie nigdy nie było, które się teraz dzieją. I to też cieszy, że mieszkańcy naprawdę chcą z nich korzystać - dodał inżynier miasta.
Komentarze 62