Tekst reklamowy
Opakowanie produktu powinno być jak najbardziej atrakcyjne. Ważny jest jego kształt oraz kolor. Dobre rozwiązanie stanowi też umieszczenie na nim ciekawej grafiki – pomagają w tym etykiety samoprzylepne z nadrukiem. Zaprojektowanie estetycznego opakowania zwiększa szansę na wyróżnienie się na tle konkurencji i uzyskanie sukcesu sprzedażowego.
Największą moc przyciągania uwagi klientów mają kolory. Nic więc dziwnego, że stosowanie poszczególnych barw stanowi ważny element działań marketingowych i reklamowych. W takim przypadku wykorzystuje się psychologię kolorów. Okazuje się bowiem, że różne odcienie wpływają na myśli i odczucia człowieka. Mogą oddziaływać na nastrój, stany emocjonalne, a nawet wywoływać różne reakcje fizyczne. Dzięki nim bez trudu można wzmocnić przekaz marketingowy albo podświadomie zachęcić klientów do podjęcia konkretnych działań. Projektując opakowanie produktu, warto zwrócić uwagę na jego kolorystykę, ponieważ ma ona duży wpływ na zachowania konsumentów.
Opakowania mogą mieć różne kolory – nie ma tu żadnych ograniczeń. Warto jednak wiedzieć, jakie emocje wywołują poszczególne barwy. Dzięki temu łatwiej wybrać odcień pasujący do danego produktu. Oto co oznaczają najpopularniejsze kolory:
Jak widać, przy pomocy kolorów można wywołać w odbiorcach naprawdę różnorodne emocje. Przed zastosowaniem konkretnej barwy na opakowaniu należy przemyśleć, w jaki sposób chce się oddziaływać na konsumentów. Trzeba także zadbać o to, aby wybrany odcień był dobrze dopasowany do danego produktu oraz w pełni odpowiadał identyfikacji wizualnej całej marki.