TERAZ 4°C
JAKOŚĆ POWIETRZA Dobra
reklama

Debatowali o blaskach i cieniach pracy za granicą

A.Wolski
Artur Wolski pt., 22 marca 2013 14:58
W III Liceum Ogólnokształcącym w Piotrkowie Trybunalskim już po raz drugi odbyła się Debata Oksfordzka, w której uczestniczyli członkowie Szkolnych Klubów Europejskich w II i III LO. Debata odbyła się w języku angielskim a uczniowie rozmawiali o blaskach i cieniach pracy za granicą. Organizatorem był Punkt Informacji Europejskiej EUROPE DIRECT w Piotrkowie Tryb.
Zdjęcie

W debacie uczestniczyły dwie drużyny. Z II LO Jakub Palus, Artur Wojtysiak, Mateusz Ptak i Kinga Budzińska pod opieką nauczycielki jęz. angielskiego Blanki Ciechanowskiej i Beaty Wolskiej z SKE „Polon”. III LO reprezentowali:  Magdalena Żandecka, Patrycja Skupińska, Sławomir Siciński, Karina Wochyń. Grupą opiekowała się Elżbieta Wardyńska  ze Szkolnego Klubu Europejskiego „Euro – Fani”, nauczycielka jęz. angielskiego.

 

Uczniowie obu drużyn wykazali się dużą wiedzą, umiejętnością argumentowania i doskonałym poziomem języka angielskiego.

Organizatorzy, uczestnicy i opiekunowie wyrazili chęć spotkania się za rok a SKE wypełniły w ten sposób jedno z głównych zadań – promowanie nauki języków obcych.

 

Zasady (w skrócie).

Debata Oksfordzka to sztuka prowadzenie dyskusji, prezentowania argumentów, wypowiadania się i słownego pokonania przeciwnika, prezentującego stanowisko przeciwne.

W debacie bierze udział 8 osób:

- czwórka broni danej tezy (propozycja)

- czwórka usiłuje ją obalić (opozycja)

  1. Każdy członek  zespołu odgrywa inną, wcześniej w grupie uzgodnioną rolę.
  2. Debatę prowadzi marszałek, udziela głosu, pilnuje porządku.
  3. Marszałek sygnalizuje także koniec przydzielonego na mówców, czasu.
  4. Głos udzielany jest naprzemiennie – raz jednej, raz drugiej stronie.
  5. Wstępem do debaty jest głosowanie publiczności.
  6. W trakcie debaty pytania mogą zadawać zarówno oponenci jak i publiczność.
  7. Ważnym etapem debaty jest głosowanie publiczności na jedną ze stron.
  8. Na zakończenie ekspert podsumowuje debatę pod kątem merytorycznym jak i umiejętności debatowania poszczególnych uczestników.

Reklama

Podsumowanie

    reklama

    Komentarze 13

    reklama

    Dla Ciebie

    4°C

    Pogoda

    Kontakt

    Radio