TERAZ2°C
JAKOŚĆ POWIETRZA Dobra
reklama

Co zrobić z nietrafionym prezentem?

P.KwiatkowskiM.Nowakowska
Paweł Kwiatkowski, M.Nowakowska czw., 27 grudnia 2018 12:02
Święta Bożego Narodzenia - zwłaszcza najmłodszym - kojarzą się przede wszystkim z prezentami. Nie wszystkie jednak trafiają w nasz gust. Co zrobić z upominkiem, który nam się nie spodoba, ma zły rozmiar lub jakieś wady?
Zdjęcie
Autor: fot. pixabay.com

- Zwrócić możemy towar kupiony na odległość, czyli zamówiony przez internet lub z katalogu. Mamy na to 14 dni, ale pod warunkiem, że dysponujemy dowodem zakupu, dlatego z niechcianym prezentem może być trudno, chyba, że wraz z nim otrzymamy paragon. Jeżeli chodzi o sklepy stacjonarne, to już w momencie nabycia towaru warto upewnić się czy dany sklep lub sieć handlowa przyjmuje możliwość zwrotu towaru, ponieważ nie jest to obowiązek sprzedawcy stacjonarnego - wyjaśnia Bartłomiej Krasiński, miejski rzecznik konsumentów w Piotrkowie Trybunalskim.

 

Z kolei jeśli prezent jest popsuty lub ma wady fabryczne, możemy powołać się na gwarancję albo rękojmię. Gwarancja obowiązuje wyłącznie wtedy, gdy producent ją wystawił i wszelkie warunki - w tym termin obowiązywania - określone są wówczas w karcie gwarancyjnej. Z rękojmi możemy skorzystać, zwracając się do sprzedawcy w ciągu dwóch lat od zakupu produktu. Na jej podstawie można ubiegać się o naprawę sprzętu, wymianę lub zwrot pieniędzy.

Podsumowanie

    Komentarze 4

    reklama

    Dla Ciebie

    2°C

    Pogoda

    Kontakt

    Radio