- Zwrócić możemy towar kupiony na odległość, czyli zamówiony przez internet lub z katalogu. Mamy na to 14 dni, ale pod warunkiem, że dysponujemy dowodem zakupu, dlatego z niechcianym prezentem może być trudno, chyba, że wraz z nim otrzymamy paragon. Jeżeli chodzi o sklepy stacjonarne, to już w momencie nabycia towaru warto upewnić się czy dany sklep lub sieć handlowa przyjmuje możliwość zwrotu towaru, ponieważ nie jest to obowiązek sprzedawcy stacjonarnego - wyjaśnia Bartłomiej Krasiński, miejski rzecznik konsumentów w Piotrkowie Trybunalskim.
Z kolei jeśli prezent jest popsuty lub ma wady fabryczne, możemy powołać się na gwarancję albo rękojmię. Gwarancja obowiązuje wyłącznie wtedy, gdy producent ją wystawił i wszelkie warunki - w tym termin obowiązywania - określone są wówczas w karcie gwarancyjnej. Z rękojmi możemy skorzystać, zwracając się do sprzedawcy w ciągu dwóch lat od zakupu produktu. Na jej podstawie można ubiegać się o naprawę sprzętu, wymianę lub zwrot pieniędzy.
Komentarze 4
29.12.2018 18:49
Oddac mi ja docenie ...
27.12.2018 22:42
Nietrafiony prezent. Już się wam chrzani w głowach, bo wam jest za dobrze.
27.12.2018 15:13
Na śmietnik i po sprawie
27.12.2018 14:07
Na parafie