TERAZ-1°C
JAKOŚĆ POWIETRZA Zła
reklama

Bełchatów - tylko dobre re:akcje

MaWag
MaWag niedz., 19 maja 2013 08:43
- Chcemy zaskoczyć, chcemy zainteresować, chcemy zaintrygować, chcemy zainspirować. Mamy nadzieję, że coś w tym jest... To produkt, który chcemy sprzedać razem z naszą ofertą. To wizerunek Bełchatowa przez najbliższe kilkanaście, a może nawet kilkadziesiąt lat – mówi prezydent Bełchatowa. Miasto zaprezentowało właśnie nowy unikalny logotyp wraz z hasłem promującym miasto.
Zdjęcie
Autor: foto: A. Stańczyk

Rozpoczęła się nowa kampania promująca Bełchatów, charakteryzująca się dynamizmem, energią i aktywnością, kampania prowadzona pod nowym hasłem reklamowym “Bełchatów – tylko dobre re:akcje”. Nowa strategia marketingowa została zaprezentowana lokalnym mediom w poniedziałek, podczas konferencji prasowej zorganizowanej w Urzędzie Miejskim.

Teraz wszelkie działania realizowane pod szyldem marki Bełchatów będą opatrzone logotypem, nowym hasłem reklamowym i spójną szatą graficzną materiałów reklamowych. To efekt prac nad realizowanym przez miasto projektem “Opracowanie strategii marki miasta Bełchatowa związanej z województwem łódzkim”, współfinansowanym w 85% przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 - 2013. W ramach projektu przeprowadzono badania marketingowe, opracowano strategię marki miasta Bełchatowa oraz stworzono system identyfikacji wizualnej miasta składający się z logotypu oraz jednolitej formy graficznej przyjętej dla wszystkich materiałów informacyjno-promocyjnych Bełchatowa.

- Bełchatów jest miastem z dużym potencjałem zarówno gospodarczym, społecznym, jak i kulturalno-sportowym. Jest miastem młodych, ambitnych ludzi, miastem, które bardzo dynamicznie się rozwija i stawia na rozwój. To wszystko sprawia, że Bełchatów potrzebuje profesjonalnej promocji, potrzebuje dobrego, wyrazistego wizerunku. Dlatego też, jak również w celu wzmocnienia pozycji Bełchatowa względem miast konkurencyjnych, podjąłem się opracowania strategii marki miasta oraz stworzenia oryginalnego logotypu Bełchatowa, wyróżniającego nasze miasto spośród innych miast Polski – podkreśla Marek Chrzanowski, prezydent Bełchatowa.nextpage Logotyp Bełchatowa zbudowany został zgodnie z założeniami wynikającymi ze strategii marki miasta. Ukazuje i komunikuje najważniejsze atuty Bełchatowa, czyli dynamizm, innowacyjność, rozwój i aktywność mieszańców. W logotypie występuje znany na całym świecie symbol włączenia urządzenia, definiowany jako “power”, zachęcający do “włączenia się” i skorzystania z oferty miasta. Istotną częścią logotypu jest również zielony liść ukazujący Bełchatów jako miasto pełne terenów zielonych i dbające o środowisko naturalne. Liść w połączeniu ze znakiem “power” prezentuje jabłko, nawiązując w ten sposób do herbu Bełchatowa i wcześniejszych działań promocyjnych. Logotyp Bełchatowa wskazuje także na potencjał gospodarczy miasta poprzez zastosowanie koloru pomarańczowego, kojarzonego z elektrownią, z Polską Grupą Energetyczną oraz poprzez zastosowanie koloru brunatnego nawiązującego do węgla brunatnego.

Logotyp uzupełnia nowe hasło reklamowe “Bełchatów - tylko dobre re:akcje”. Konstrukcja sloganu jest nieprzypadkowa i odzwierciedla nowy wizerunek miasta.
- Na uwagę z pewnością zasługuje przedrostek re, który w zapisie typograficznym z dwukropkiem “re:” stanowi odwołanie do kodu społeczeństwa informacyjnego stosowanego w korespondencji elektronicznej typu e-mail, pojawiającego się automatycznie w tytule wiadomości w momencie odpowiadania na wiadomość wcześniej otrzymaną. Zastosowanie przedrostka re: w procesie budowy nowego wizerunku Bełchatowa wskazywać ma na skuteczne i efektywne odpowiadanie na wyzwania współczesności, na potrzeby mieszkańców, turystów i inwestorów. “Akcja” symbolizować ma wszelką aktywność Bełchatowa w różnych obszarach funkcjonowania miasta. Połączenie przedrostka re: ze słowem akcja, czyli “re:akcja” podkreślać ma z kolei dynamizm, sprawność i efektywność miasta. Reakcja również jako reakcja na potrzeby mieszkańców, zgłaszane problemy, oczekiwania inwestorów - tłumaczyła podczas poniedziałkowej konferencji Ewelina Otręba, koordynator projektu.

Logotyp i hasło wzbogaca odważna szata graficzna zastosowana we wszystkich materiałach informacyjno-promocyjnych miasta, zaprojektowana na bazie kolorów wykorzystanych w znaku Bełchatowa. Całość materiałów reklamowych Bełchatowa łączy charakterystyczna linia symbolizująca energię, moc i dynamizm miasta, a także przekrój geologiczny ziemi ukazujący bogactwo złóż węgla brunatnego.

as

 

***

 

"Chcemy, aby Bełchatów stał się miastem jeszcze bardziej atrakcyjnym zarówno dla mieszkańców i turystów, jak i dla inwestorów. Aby tak się stało, musimy wyróżniać się na tle innych miast Polski, nie tylko pod względem organizacji i kreacji wielu ciekawych przedsięwzięć, inwestycji i projektów, ale musimy się również wyróżniać pod względem ciekawej, jedynej w swoim rodzaju formy graficznej. Właśnie w tym celu został opracowany i stworzony logotyp Bełchatowa, czyli znak, z którym nasze miasto będzie kojarzone i utożsamiane", mówiła Ewelina Otręba, koordynator projektu.

Nie tylko nowy logotyp i hasło, ale także 16 produktów markowych, będących konkretnymi pomysłami i przedsięwzięciami do realizacji (jednym z nich będzie Festiwal Reaktor i Reaktor Myśli Energetycznej – cykl wydarzeń dla branży energetycznej: kongresy, targi, sympozja) – to nowa strategia promocyjna Bełchatowa.

Podsumowanie

    Komentarze 11

    reklama

    Dla Ciebie

    -1°C

    Pogoda

    Kontakt

    Radio