Jak deklaruje firma Budimex, wykonawca tej inwestycji, do końca maja ma zostać ułożony odcinek o długości około 10 kilometrów. Technologia układania nawierzchni betonowej całkowicie różni się od technologii układania nawierzchni bitumicznych. - Na specjalnie przygotowaną podbudowę, potężne rozkładarki układają niemal 30 centymetrową warstwę betonu, na całej szerokości przyszłej jezdni, który jest specjalnie wzmacniany. Następnie beton musi "dojrzeć", co trwa około miesiąca. Zanim jednak to nastąpi specjalnymi stalowymi szczotkami szoruje się nawierzchnię, co poprawia szorstkość, a zatem przyczepność przyszłej drogi. Następnie ta betonowa "wstęga" jest nacinana do pewnej głębokości, aby powstały naturalne dylatacje, które jeszcze trzeba uszczelnić - tłumaczy Maciej Zalewski, rzecznik prasowy łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Prace na jezdni zachodniej, czyli na 16 kilometrowym odcinku pomiędzy węzłami Tuszyn i Piotrków Trybunalski Zachód mają zakończyć się do końca roku.