Podczas tegorocznych wakacji zatrzymano ok. 2 proc. dowodów rejestracyjnych niesprawnych autokarów, w ub. roku był to 5 proc. - mówił w niedzielę Główny Inspektor Transportu Drogowego Alvin Gajadhur. Dodał, że sytuacja gorsza jest z ciężarówkami, gdzie sporo kierowców jeździ przemęczonych.
Przewoził pasażerów na linii regularnej bez wymaganego zezwolenia. Poza tym kierowca nie wydawał biletów, a pojazd nie posiadał tablic kierunkowych.
Inspektorzy z piotrkowskiej ITD przeprowadzili kontrole pojazdów wykonujących przewozy drogowe na terenie miasta. Wszystkie zatrzymane busy zostały skierowane na wagę przy ulicy Sulejowskiej.
Dwie ciężarówki przewożące ogromne metalowe zbiorniki wycofali z ruchu funkcjonariusze piotrkowskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Pojazdy posiadały odpowiednie zezwolenia na przejazd, jednak kolumna nie była zabezpieczona przez auta pilotujące.
Niesprawny hamulec postojowy, brak sygnału dźwiękowego i niedziałające światło przednie oraz cofania – takie usterki posiadał pojazd skontrolowany przez inspektorów łódzkiej ITD, który przewoził dzieci z gminy Moszczenica w powiecie piotrkowskim.
Funkcjonariusze piotrkowskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali samochód ciężarowy marki Scania, który przewoził dwa betonowe zbiorniki. Pojazd z ładunkiem ważył o ponad 6 ton za dużo.
Ponad 47 ton i blisko 45 ton zamiast przepisowych 40 ważyły dwa zespoły pojazdów, którymi przewożono zbiorniki betonowe i drewno. Ciężarówki zatrzymał do kontroli patrol piotrkowskiej Inspekcji Transportu Drogowego.
58 ton i prawie 52 tony zamiast przepisowych 40 ton ważyły dwa zestawy przewożące szamba betonowe z pokrywami i drewno. Ponadto oba zestawy pojazdów były także za długie. Zatrzymali je inspektorzy z piotrkowskiej Inspekcji Transportu Drogowego.
Inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego ustawili się w środę rano przy rondzie Sulejowskim i rozpoczęli rutynowe kontrole ciężarówek. W pewnym momencie doszło do nietypowej sytuacji, bo kierowca zatrzymanego pojazdu uciekł.
Piotrkowscy funkcjonariusze ITD zatrzymali dwa przeciążone pojazdy ciężarowe przewożące betonowe szamba. Niechlubny rekordzista ważył 57,5 tony zamiast dopuszczalnych 40 ton.