W 2020 roku wszystkie urządzenia rejestrujące CANARD Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego zarejestrowały na polskich drogach ponad 1,3 miliona naruszeń - powiedziała PAP p.o. Zastępca Głównego Inspektora Transportu Drogowego dr Karolina Wieczorek. Dodała, że najwięcej zarejestrowanych naruszeń dotyczyło przekroczenia dozwolonej prędkości.
To już pewne! Na budowanej autostradzie A1 zostanie uruchomiony odcinkowy pomiar prędkości. To reakcja na nagminne przekraczanie przez kierowców dopuszczalnej prędkości.
Dwie przeładowane o ponadnormatywnych wymiarach ciężarówki zatrzymali w Piotrkowie funkcjonariusze łódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego. Kierowcy nie posiadali wymaganych zezwoleń na przejazd po drogach publicznych.
Przejazd dźwigu, zamiast w miejscu docelowym, zakończył się na strzeżonym parkingu. Wszystko dlatego, że przekraczał on dopuszczalną wagę o 9 ton, a kierowca nie posiadał stosownego zezwolenia.
Strażacy z Rozprzy otrzymali samochód od Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Łodzi. Fiat ducato zmieni barwę z zielonej na czerwoną i będzie służyć w OSP.
O 27,5 tony za dużo ważyła ciężarówka przewożąca koparkę. Druga przewoziła konstrukcję stalową, a ładunek przekraczał dopuszczalną szerokość o 1,36 metra.
16 spośród 26 skontrolowanych ciężarówek skontrolowanych przez patrole łódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego nie powinno poruszać się w okresie obowiązującego zakazu dla pojazdów i zespołów pojazdów powyżej 12 ton. Kontrole ujawniły również nieprawidłowości związane z nieprzestrzeganiem norm czasu pracy kierowców oraz w przewozie towarów niebezpiecznych (ADR).
Blisko 60 ton ważył dźwig poruszający się po drodze krajowej 74 bez wymaganego zezwolenia na przejazd pojazdu nienormatywnego po drogach publicznych. Pojazd został skontrolowany przez funkcjonariuszy piotrkowskiej Inspekcji Transportu Drogowego.
Dwie przeładowane ciężarówki wycofali z ruchu inspektorzy łódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego. Zestaw przewożący koparkę ważył blisko 70 ton zamiast dopuszczalnych 40 ton. Z kolei zespół pojazdów z drewnem był za ciężki o prawie 15 ton.
Przerobiony czujnik ruchu służący do fałszowania zapisów danych w tachografie ujawnili w tureckiej ciężarówce inspektorzy z Piotrkowa. Rutynowa kontrola zakończyła się zatrzymaniem kierowcy przez policję i skierowaniem zestawu na wyznaczony parking strzeżony.