Prace rozpoczyną się w poniedziałek 14 lipca i potrwają około czterech miesięcy. W tym czasie ruch w obu kierunkach będzie odbywał się drugą jezdnią, z ograniczeniem prędkości do 80 km/h. Wykonawcą remontu będzie firma Strabag.
Szczegóły remontu:
Odcinek: Polichno - Studzianki (jezdnia w kierunku Warszawy).
Długość odcinka: 9 km, z możliwością rozszerzenia o kolejne 3 km (łącznie 12 km).
Wykonawca: Strabag.
Koszt: 37,1 mln zł (zamówienie podstawowe).
Technologia: Stara nawierzchnia betonowa zostanie zastąpiona nową, bitumiczną, wzmocnioną siatką.
Czas trwania: Około 4 miesiące.
Utrudnienia: Ruch w obu kierunkach będzie odbywał się drugą jezdnią, z ograniczeniem prędkości do 80 km/h. Mogą wystąpić czasowe zamknięcia łącznic na węzłach.
Pracami objęty zostanie pierwszy, tzw. doświadczalny odcinek wykonany ponad 20 lat temu w celu sprawdzenia, jak technologia betonu cementowego sprawdzi się w warunkach pogodowych panujących w naszym kraju. Zgodnie z ówczesnymi założeniami trwałość remontowanej nawierzchni szacowana była na 20 lat i te założenia się sprawdziły.
Doświadczalny, betonowy odcinek powstał w 2002 roku, a zatem jeszcze przed rozbudową DK8 do standardu drogi ekspresowej. Ze względu na fakt, że nawierzchnia jest mocno wyeksploatowana, podjęta została decyzja o remoncie.
Na jezdni w kierunku Warszawy rozebrana zostanie stara nawierzchnia betonowa o grubości 28 cm i zastąpiona nawierzchnią bitumiczną wzmocnioną specjalną siatką. Zwieńczeniem prac będzie odtworzenie oznakowania poziomego w technologii grubowarstwowej. Zmiana technologii wykonania nawierzchni wynika z przyczyn praktycznych. Remont zostanie wykonany szybciej i będzie mógł być realizowany etapami.
Prace powinny się zakończyć w II połowie października.

Komentarze 27