TERAZ 2°C
JAKOŚĆ POWIETRZA Dobra
reklama

Zaczyna się remont odcinka ekspresówki S8 między Polichnem a Studziankami

pt., 11 lipca 2025 09:09

Prace rozpoczyną się w poniedziałek 14 lipca i potrwają około czterech miesięcy. W tym czasie ruch w obu kierunkach będzie odbywał się drugą jezdnią, z ograniczeniem prędkości do 80 km/h. Wykonawcą remontu będzie firma Strabag. 

Zdjęcie
Autor: archiwum epiotrkow.pl

Najważniejsze informacje

  • Prace remontowe na odcinku ekspresówki S8 między Polichnem a Studziankami rozpoczną się 12 lipca i potrwają około czterech miesięcy.
  • Długość remontowanego odcinka wynosi 9 km z możliwością rozszerzenia o kolejne 3 km (łącznie 12 km).
  • Koszt remontu wynosi 37,1 mln zł (zamówienie podstawowe).
  • Stara nawierzchnia betonowa będzie zastąpiona nową, bitumiczną, wzmocnioną siatką.
  • Ruch w obu kierunkach będzie odbywał się drugą jezdnią z ograniczeniem prędkości do 80 km/h i mogą wystąpić czasowe zamknięcia łącznic na węzłach.

Szczegóły remontu:

  • Odcinek: Polichno - Studzianki (jezdnia w kierunku Warszawy). 

  • Długość odcinka: 9 km, z możliwością rozszerzenia o kolejne 3 km (łącznie 12 km). 

  • Wykonawca: Strabag. 

  • Koszt: 37,1 mln zł (zamówienie podstawowe). 

  • Technologia: Stara nawierzchnia betonowa zostanie zastąpiona nową, bitumiczną, wzmocnioną siatką. 

  • Czas trwania: Około 4 miesiące. 

  • Utrudnienia: Ruch w obu kierunkach będzie odbywał się drugą jezdnią, z ograniczeniem prędkości do 80 km/h. Mogą wystąpić czasowe zamknięcia łącznic na węzłach. 

Poprawiana kondycja drogi

Pracami objęty zostanie pierwszy, tzw. doświadczalny odcinek wykonany ponad 20 lat temu w celu sprawdzenia, jak technologia betonu cementowego sprawdzi się w warunkach pogodowych panujących w naszym kraju. Zgodnie z ówczesnymi założeniami trwałość remontowanej nawierzchni szacowana była na 20 lat i te założenia się sprawdziły.

Doświadczalny, betonowy odcinek powstał w 2002 roku, a zatem jeszcze przed rozbudową DK8 do standardu drogi ekspresowej. Ze względu na fakt, że nawierzchnia jest mocno wyeksploatowana, podjęta została decyzja o remoncie.

Jak przeprowadzony będzie remont

Na jezdni w kierunku Warszawy rozebrana zostanie stara nawierzchnia betonowa o grubości 28 cm i zastąpiona nawierzchnią bitumiczną wzmocnioną specjalną siatką. Zwieńczeniem prac będzie odtworzenie oznakowania poziomego w technologii grubowarstwowej. Zmiana technologii wykonania nawierzchni wynika z przyczyn praktycznych. Remont zostanie wykonany szybciej i będzie mógł być realizowany etapami.

Prace powinny się zakończyć w II połowie października.

Reklama

Podsumowanie

    reklama

    Komentarze 27

    reklama

    Dla Ciebie

    2°C

    Pogoda

    Kontakt

    Radio