TERAZ-1°C
JAKOŚĆ POWIETRZA Bardzo dobra
reklama

Rusza budowa autostrady A1 Tuszyn-Częstochowa

A.Siejka
A.Siejka czw., 20 października 2016 18:11
W czwartek na budowie autostradowej obwodnicy Częstochowy podpisano porozumienie ws. budowy ostatniego odcinka A1 Tuszyn-Częstochowa. Ponad 80-kilometrowy odcinek ma powstać w ciągu najbliższych 3 lat i pochłonie ok. 3,6 mld zł.
Zdjęcie 1: Rusza budowa autostrady A1 Tuszyn-Częstochowa

1 z 6

Zdjęcie 2: Rusza budowa autostrady A1 Tuszyn-Częstochowa

2 z 6

Zdjęcie 3: Rusza budowa autostrady A1 Tuszyn-Częstochowa

3 z 6

Zdjęcie 4: Rusza budowa autostrady A1 Tuszyn-Częstochowa

4 z 6

Zdjęcie 5: Rusza budowa autostrady A1 Tuszyn-Częstochowa

5 z 6

Zdjęcie 6: Rusza budowa autostrady A1 Tuszyn-Częstochowa

6 z 6

Wykryto bloker reklam!

Treść artykułu została zablokowana, ponieważ wykryliśmy, że używasz blokera reklam. Aby odblokować treść, proszę wyłączyć bloker reklam na tej stronie.

Rusza budowa ostatniego brakującego odcinka autostrady A1 Tuszyn–Częstochowa. W tej sprawie na budowie autostradowej obwodnicy Częstochowy minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Jerzy Szmit, wojewoda śląski Jarosław Wieczorek, wicewojewoda Mariusz Trepka i Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Jacek Bojarowicz podpisali porozumienie.

 

Według planów ponad 80-kilometrowy odcinek autostrady A1 Tuszyn-Częstochowa pochłonie ok. 3,6 mld zł i jego budowa ma potrwać trzy lata. Autostrada będzie biegła według osi, którą obecnie wyznacza DK1. Pierwsze przetargi zostaną rozpisane jeszcze w grudniu tego roku.

 

Budowa ostatniego odcinka autostrady A1 pozwoli na:
- skrócenie czasu przejazdu między głównymi aglomeracjami: Warszawy/Łodzi i aglomeracji śląskiej;
- odciążenie istniejącej sieci – w szczególności skoncentrowanie ruchu ciężkiego na autostradzie uwolni lokalne społeczności od nadmiernego hałasu i zagrożeń w ruchu poprzez budowę obejść miejscowości oraz zastosowanie nowoczesnych rozwiązań w zakresie ochrony środowiska i ochrony przed hałasem;
- lepsze połączenie polskich portów w Gdańsku i Gdyni z centralną i południową Polską, a także rynkami południowych sąsiadów: Republiki Czeskiej i Republiki Słowackiej;
- rozwój sektora wykonawstwa drogowego – projekt o tej skali wygeneruje w trakcie realizacji kilka tysięcy miejsc pracy bezpośrednio u wykonawców i pośrednio w otoczeniu firm budowlanych.

 

Ostatni odcinek autostrady A1 Tuszyn-Częstochowa zostanie zrealizowany ze środków Krajowego Funduszu Drogowego, w ramach limitu wydatków w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).

Reklama

Podsumowanie

    reklama

    Komentarze 28

    reklama