- Wariant oznakowany kolorem niebieskim ze względu na liczne kolizje z infrastrukturą drogową, kolejową, lotniczą, jak i zabudową mieszkaniową i przemysłową został zaopiniowany negatywnie.
Ze wszystkich wariantów najbardziej optymalna dla Piotrkowa Trybunalskiego jest opcja “zielona” – W3S12. Jednak wariant ten będzie zaopiniowany pozytywnie, jeśli spełnionych zostanie kilka warunków - informuje mieszkańców UM za pośrednictwem strony internetowej. - Pierwszy uwzględnia zachowanie ciągłości przejazdu ulicy Moryca i Grabskiej. Drugi lokalizację dodatkowego węzła w pobliżu oczyszczalni ścieków, a przy nim miejsc obsługi podróżnych. Wykonanie węzła pozwoli na dalszą realizację południowo-wschodniej obwodnicy miasta. Mianowicie możliwe byłoby dokończenie obwodnicy miasta od ronda Bugaj (ulicy Miast Partnerskich) w kierunku południowym – do proponowanego węzła przy oczyszczalni ścieków. Rozwiązanie to wpłynęłoby na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z części zurbanizowanej i rozwojowej miasta.
Według urzędników magistratu, w przypadku nieuwzględnienia w studium korytarzowym wnioskowanego węzła, tzw. “zielony” wariant także będzie zaopiniowany negatywnie. Wtedy jedynymi wariantami, jakie pozostaną projektantowi do rozpatrywania będą te, które całkowicie omijają Piotrków Trybunalski.
Komentarze 19
05.04.2011 15:52
Jest już raport z konsultacji społecznych:
http://www.arcadis.pl/radom/doc/Raport_Piotrkow_Trybunalski_1.pdf
11.03.2011 21:45
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=314162&page=14
09.03.2011 09:04
http://img163.imageshack.us/img163/7240/s12piotrkw20110302.jpg
Droga ekspresowa nie służy to obsługi ruchu lokalnego. W tym przypadku potrzeby funkcjonalno-ruchowe nie uzasadniały budowy węzła, który przecież mało nie kosztuje.
Zobacz, że nie będzie węzła na drodze ekspresowej S8 w miejscu skrzyżowania DK8 z ul. Wolborską.
09.03.2011 01:17
Wybrano wariant niezły, pytanie tylko czy uda się w przyszłości wpiąć w tę eskę wschodnią obwodnicę miasta? Znalazłem na szybko informację, że dopuszcza się węzły co 3 kilometry w obszarze niezabudowanym oraz co 1,5 km w zabudowanym. Ten warunek wydaje się być możliwy do spełnienia (to też zależy od tego jak traktujemy ten teren), niestety bez dokładniejszej mapki nie jestem tego w stanie stwierdzić w 100%. Ogólnie nie jest źle, ważne że odrzucono wariant niebieski, który był wręcz szkodliwy dla miasta.
09.03.2011 00:53