TERAZ5°C
JAKOŚĆ POWIETRZA Bardzo dobra
reklama

Piotrków: Urząd Miasta wybrał zielony wariant

MaWag
MaWag niedz., 6 marca 2011 10:04
Urząd Miasta zajął stanowisko w sprawie przebiegu drogi ekspresowej S12. Pismo w tej sprawie w piątek magistrat skierował do projektanta inwestycji.

Wykryto bloker reklam!

Treść artykułu została zablokowana, ponieważ wykryliśmy, że używasz blokera reklam. Aby odblokować treść, proszę wyłączyć bloker reklam na tej stronie.

- Wariant oznakowany kolorem niebieskim ze względu na liczne kolizje z infrastrukturą drogową, kolejową, lotniczą, jak i zabudową mieszkaniową i przemysłową został zaopiniowany negatywnie.


Ze wszystkich wariantów najbardziej optymalna dla Piotrkowa Trybunalskiego jest opcja “zielona” – W3S12. Jednak wariant ten będzie zaopiniowany pozytywnie, jeśli spełnionych zostanie kilka warunków - informuje mieszkańców UM za pośrednictwem strony internetowej. - Pierwszy uwzględnia zachowanie ciągłości przejazdu ulicy Moryca i Grabskiej. Drugi lokalizację dodatkowego węzła w pobliżu oczyszczalni ścieków, a przy nim miejsc obsługi podróżnych. Wykonanie węzła pozwoli na dalszą realizację południowo-wschodniej obwodnicy miasta. Mianowicie możliwe byłoby dokończenie obwodnicy miasta od ronda Bugaj (ulicy Miast Partnerskich) w kierunku południowym – do proponowanego węzła przy oczyszczalni ścieków. Rozwiązanie to wpłynęłoby na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z części zurbanizowanej i rozwojowej miasta.


Według urzędników magistratu, w przypadku nieuwzględnienia w studium korytarzowym wnioskowanego węzła, tzw. “zielony” wariant także będzie zaopiniowany negatywnie. Wtedy jedynymi wariantami, jakie pozostaną projektantowi do rozpatrywania będą te, które całkowicie omijają Piotrków Trybunalski.

Podsumowanie

    Komentarze 19

    Piotrkowianin

    05.04.2011 15:52

    Jest już raport z konsultacji społecznych:
    http://www.arcadis.pl/radom/doc/Raport_Piotrkow_Trybunalski_1.pdf

    Preferencje zainteresowanych mieszkańców Miasta Piotrkowa Trybunalskiego dla
    poszczególnych wariantów przedstawiają poniższe dane:
    · Wariant W1 S12, W2 S12 i W4B S12 o wspólnym przebiegu: za 1 głos przeciw 994 głosy, (niebieski)
    · Wariant W2 S12Alt , W4B S12 Alt, W5 S12 o wspólnym przebiegu: za 570 głosów przeciw 0 głosów, (pomarańczowy)
    · Wariant W3 S12 i W4A S12: za 324 głosy przeciw 656 głosów (zielony).


    Piotrkowianin

    11.03.2011 21:45

    http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=314162&page=14

    Co za idioci! Najlepszy dla miasta jest wariant pomarańczowy.

    Mam podobne wrażenie, przestrzeń na rozwój miasta przy zielonym jest mocno ograniczona, przy pomarańczowym wysmienita, łatwo przy wariancie pomarańczowym zaplanować kompleksowo dużą przestrzeń miejską, co więcej nie wymaga planowanie i rozwój miasta ogromnych nakladów na przekładki ulic na drugą stronę S12, czyli wszystko na bazie ulic maksymlanie zbiorczych (jak na piotrków).
    pachnie to jakimś interesem, bynajmniej nie widać w nim iteresu miasta PIotrków. Wszysce i wsio pragną odsuną S I A jak najdalej od siebie, Ci pragną podsunąć ludziom na 1 km pod domy.


    Piotrkowianin

    09.03.2011 09:04

    "maddox" napisał:
    Wybrano wariant niezły, pytanie tylko czy uda się w przyszłości wpiąć w tę eskę wschodnią obwodnicę miasta? Znalazłem na szybko informację, że dopuszcza się węzły co 3 kilometry w obszarze niezabudowanym oraz co 1,5 km w zabudowanym. Ten warunek wydaje się być możliwy do spełnienia (to też zależy od tego jak traktujemy ten teren), niestety bez dokładniejszej mapki nie jestem tego w stanie stwierdzić w 100%. Ogólnie nie jest źle, ważne że odrzucono wariant niebieski, który był wręcz szkodliwy dla miasta.
    Jaki wariant zielony? Po co na siłę wprowadzać tę drogę na teren miasta? Żaden węzeł ani MOP w pobliżu oczyszczalni nie jest przewidziany - węzeł ma być jedynie na przecięciu z DK91, a następny na przecięciu z DW742 w okolicy Włodzimierzowa, MOP w Witowie. To ma być trasa ekspresowa dla mieszkańców całej Polski przejeżdżających przez nasze miasto tranzytem, a jakiś jełop z UM chce im zafundować miejsce obsługi podróżnych przy oczyszczalni ścieków i schronisku dla psów!
    http://img163.imageshack.us/img163/7240/s12piotrkw20110302.jpg

    dopuszcza się wyjątkowo pojedyncze odstępy między węzłami (skrzyżowaniami) nie mniejsze niż 3 km poza terenem zabudowy, a na terenie zabudowy - nie mniejsze niż 1,5 km, jeżeli potrzeby funkcjonalno-ruchowe takie odstępy uzasadniają

    Droga ekspresowa nie służy to obsługi ruchu lokalnego. W tym przypadku potrzeby funkcjonalno-ruchowe nie uzasadniały budowy węzła, który przecież mało nie kosztuje.
    Zobacz, że nie będzie węzła na drodze ekspresowej S8 w miejscu skrzyżowania DK8 z ul. Wolborską.


    ~maddox (gość)

    09.03.2011 01:17

    Wybrano wariant niezły, pytanie tylko czy uda się w przyszłości wpiąć w tę eskę wschodnią obwodnicę miasta? Znalazłem na szybko informację, że dopuszcza się węzły co 3 kilometry w obszarze niezabudowanym oraz co 1,5 km w zabudowanym. Ten warunek wydaje się być możliwy do spełnienia (to też zależy od tego jak traktujemy ten teren), niestety bez dokładniejszej mapki nie jestem tego w stanie stwierdzić w 100%. Ogólnie nie jest źle, ważne że odrzucono wariant niebieski, który był wręcz szkodliwy dla miasta.


    ~zet (gość)

    09.03.2011 00:53

    "klet" napisał:
    protesty beda widze jak na temat obwodnicy rozprzy i sie tak skonczy ze wcale nie bedzie obwodnicy i tyle.wszystkich sie nie zadowoli.


    Dla Ciebie

    5°C

    Pogoda

    Kontakt

    Radio