TERAZ10°C
JAKOŚĆ POWIETRZA Bardzo dobra
reklama

Obwodnica Srocka stanie się faktem. GDDKiA podpisało umowę

sob., 8 marca 2025 08:12

GDDiA podpisała właśnie umowę na projekt i budowę obwodnicy Srocka w ciągu dróg krajowych nr 12 i 91 czyli od węzła Tuszyn do Piotrkowa Trybunalskiego. To pierwsza z pięciu tras w województwie łódzkim, objętych rządowym Programem budowy 100 obwodnic, która przeszła do etapu realizacji.

Wykryto bloker reklam!

Treść artykułu została zablokowana, ponieważ wykryliśmy, że używasz blokera reklam. Aby odblokować treść, proszę wyłączyć bloker reklam na tej stronie.

Obwodnica ominie Srock od strony zachodniej. Będzie miała nieco ponad 3,7 km długości i jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu, z których każdy będzie miał 3,5 m szerokości. Zostanie zaliczona do dróg klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego) i będzie mogła przenosić ruch najcięższych pojazdów, o nacisku 11,5 tony na oś. Wykonawca na realizację inwestycji ma 34 miesiące, w tym 17 miesięcy na prace projektowe i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Do okresu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe (16 grudnia – 15 marca).

 

Przyszła obwodnica powstanie w ciągu wspólnego przebiegu dróg krajowych nr 12 i 91 na odcinku między węzłem Tuszyn (A1/DK12/91) i Piotrkowem Trybunalskim. Według ostatniego Generalnego Pomiaru Ruchu liczba samochodów przejeżdżających przez Srock każdej doby przekraczała 20 tysięcy. Przyczyną takiego stanu rzeczy są m.in. bliskość autostrady A1 i wciąż powstające wielkie centra logistyczne, do których dojazd stanowi DK12/91.

 

Budowa nowej trasy będzie więc stanowiła nie tylko znaczącą poprawę warunków i komfortu życia dla mieszkańców, w związku z obniżeniem poziomu hałasu czy emisji spalin, ale przede wszystkim poprawę bezpieczeństwa. W bezpośrednim sąsiedztwie drogi, poza gęstą zabudową mieszkalną, znajdują się bowiem szkoła, sklepy, liczne punkty usługowe i kościół. Z kolei dla przewoźników, którzy nie będą musieli już jechać przez ciasne i zatłoczone centrum miejscowości, nowa trasa oznacza skrócenie czasu przejazdu, a zatem także oszczędność paliwa.

 

Wyprowadzenie ruchu ciężkiego i tranzytu z centrum Srocka to zaledwie jedna z wielu korzyści wynikających z budowy obwodnicy. Jej północny kraniec, znajdujący się w odległości około kilometra od węzła Tuszyn na przecięciu autostrady A1 z DK12/91, zwieńczony zostanie rondem. To niesłychanie ważny element uzupełniający brakujące kierunki przejazdu na wspomnianym węźle. Pozwoli jadącym od strony Głuchowa zawrócić i wyjechać na autostradę A1 w kierunku Gdańska, co dotychczas nie było możliwe. Znacznie poprawi to układ komunikacyjny, zwłaszcza ze względu na duże natężenie ruchu ciężkiego. 

 

 

Reklama

Podsumowanie

    reklama

    Komentarze 15

    reklama

    Dla Ciebie

    10°C

    Pogoda

    Kontakt

    Radio