TERAZ8°C
JAKOŚĆ POWIETRZA Dobra
reklama

Nowa wiata na PKP jeszcze w tym roku

A.Stańczyk
Aleksandra Stańczyk sob., 2 czerwca 2012 07:56
Niebawem zakończy się remont dworca PKP w Piotrkowie. To jednak nie koniec zmian na terenie naszego dworca. Polskie Linie Kolejowe zapowiadają bowiem, że jeszcze w tym roku wyremontowana zostanie zabytkowa wiata.
Zdjęcie
Autor: fot. Jarek Mizera

Wykryto bloker reklam!

Treść artykułu została zablokowana, ponieważ wykryliśmy, że używasz blokera reklam. Aby odblokować treść, proszę wyłączyć bloker reklam na tej stronie.

- Modernizacja dworca realizowana jest przy współudziale dwóch firm: Polskich Linii Kolejowych i “Dworców” (PKP S.A. Oddział Dworce Kolejowe). Projekt przygotowany zostanie przez “Dworce”. Kiedy dostaniemy go do akceptacji, przystąpimy do realizacji inwestycji. Na obecnym etapie projekty mamy już przygotowane, trzeba jednak uzyskać jeszcze odstępstwo ze względu na to, że teraz buduje się już wyższe perony, a w Piotrkowie chcemy zachować stary gabaryt - informuje nas Marek Olkiewicz, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Łodzi. - Jeżeli tylko dostaniemy zgodę, Centrum Realizacji Inwestycji przystępuje do ogłoszenia przetargu i realizacji.

 

Czy jeszcze w tym roku wiata doczeka się remontu? - Myślę, że tak - odpowiada Olkiewicz. - Zajmuje się tym Centrum Realizacji Inwestycji, my nie zajmujemy się budową i modernizacją. Jednak jako Polskie Linie Kolejowe zrobimy wszystko, aby w Piotrkowie jeszcze w tym roku wszystko razem funkcjonowało - dworzec i wiata.

 

ZLK informuje jednocześnie, że przygotowywany jest duży projekt modernizacji linii nr 1 - od Koluszek do samej Częstochowy. W założeniach jest już opracowywana rewitalizacja tej linii, rewitalizacja peronów (aby dostosować je do standardów unijnych), likwidacja toru nr 3, modernizacja toru nr 5, wymiana napędów rozjazdowych w Piotrkowie w głowicy od strony północnej. - Przygotowujemy się do tego. To bardzo duże wyzwanie. Do tego dochodzi też modernizacja przejazdów kolejowych i reorganizacja ruchu całej stacji Piotrków. Jesteśmy na etapie przygotowywania projektów i jeżeli wszystkie służby wypowiedzą się na ten temat, zaczniemy przygotowania do przetargów. W 2012 roku trzeba przygotować wszystkie formalności. Realizacja nastąpiłaby w 2013 roku - dodaje Olkiewicz. Właśnie w związku z tym projektem planowane jest zamknięcie przejazdu kolejowego w centrum Piotrkowa, jednak kiedy dokładnie to nastąpi, tego jeszcze nie wiadomo.

 

W przyszłości PKP planuje również wybudowanie w Piotrkowie przejścia podziemnego pomiędzy peronami.

 

as

Reklama

Podsumowanie

    reklama

    Komentarze 11

    ~trelemorele (gość)

    08.06.2012 10:04

    Poszę nie drażnic lwa bo lew to ja -o jakim przejściu podziemnym mówimy?Prosze Państwa najpierw zróbcie kładkę bo naprawde ktos sobie noge złamie


    BLEKI

    04.06.2012 01:06

    ~oglądacz (Gość)9 godzin temu, 15:41
    A do tego ZLK musi jeszcze dostać zgodę (kogo?), aby w Piotrkowie można zbudować niższe perony.
    - to do wagonu po drabinie trzeba będzie wchodzić, eh


    ~oglądacz (gość)

    03.06.2012 15:41

    Cytuję: "W przyszłości PKP planuje również wybudowanie w Piotrkowie przejścia podziemnego pomiędzy peronami."
    Ja to słyszę już od lat pięćdziesiątych ub. wieku, kiedy to powróciła w Planie 6-letnim, stara koncepcja budowy linii Opoczno - Wieluń i całkowitej modernizacji piotrkowskiego dworca. Trzeba chyba tu wprowadzić kategorie przyszłości: I.Przyszłość, II.Daleka przyszłość, III.Bardzo daleka przyszłość, IV.Nieskończoność.
    A tak przy okazji to proszę popatrzeć - ile instytucji jest zaangażowanych do realizacji tego wiekopomnego zadania (podaję tylko skróty nazw) - PKP,PLK,ZLK,CRI. A do tego ZLK musi jeszcze dostać zgodę (kogo?), aby w Piotrkowie można zbudować niższe perony. Patrząc więc historycznie, należy przewidzieć tu III kategorię.


    ~parowus i pocionk (gość)

    02.06.2012 22:27

    Pociąg z Piotrkowa Tryb. do Zakopanego (370km) jedzie 10h (średnia 37km/h) i nie ma bezpośredniego połączenia.

    remont budynku głównego-2 lata, remont wiaty -6 miesięcy, potem będzie remont peronów a następnie budowa przejścia podziemnego, wymiana torów oraz budowa wiaty na peronie nr 2. Myślę ze powinni się zmieścić w okresie 5 lat i wtedy będzie można normalnie korzystać z dworca PKP w Piotrkowie.

    Żeby Was trochę "dobić" polecam zapoznać się z tym:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kolej_tybeta%C5%84ska
    Warto zapamiętać koszt i czas realizacji tej inwestycji, aby porównać z naszymi realiami. O warunkach geograficznych nie wspomnę, bo budowa kolei na wysokości dwa razy większej niż szczyty Tatr u nas i tak nie wchodzi w rachubę...


    Piotr

    02.06.2012 11:46

    W sieciowym rozkładzie:
    http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//SRJP/Zmienione%20tabele%20SRJP%202011%20-%202012/tabela%20102%20z%2031.05.-zam.%20od%201-28.06.pdf
    są specialne IC EURO 2012
    Pierwsze od wielu lat pociągi wyższej kategorii niż pośpieszne. Daty by pasowały.


    reklama

    Dla Ciebie

    8°C

    Pogoda

    Kontakt

    Radio