TERAZ 6°C
JAKOŚĆ POWIETRZA Umiarkowana
reklama

Maszyna zastąpi urzędnika?

A.Stańczyk
Aleksandra Stańczyk niedz., 14 kwietnia 2013 10:17
Klienci piotrkowskiego Inspektoratu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych mogą już korzystać z urzędomatu (zwanego też “zusomatem”). Dzięki niemu bez kolejki można załatwić wiele spraw.
Zdjęcie

Dwa dotykowe ekrany, klawiatura, dwie drukarki, skaner, system głosowy, telefon. “Zusomat” to wielofunkcyjne, samoobsługowe urządzenie. Jest dostępny dla klientów przez 24 godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu. Urządzenie to umożliwia złożenie wniosku w ZUS zarówno w formie papierowej (format A4), jak i elektronicznej. Każdorazowo klient otrzyma potwierdzenie złożenia dokumentu.


- “Zusomat” umożliwia również dostęp, zarówno do portalu Platformy Usług Elektronicznych (czyli do indywidualnych profili), jak i do strony internetowej ZUS. W każdej chwili istnieje też możliwość połączenia z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej – umożliwia to wbudowana słuchawka telefoniczna. Z urządzenia mogą korzystać także osoby na wózkach inwalidzkich. Możliwość taką daje drugi z monitorów, który ulokowany jest na wysokości wózka. Monitor posiada wersję dla osób niedowidzących oraz komunikację głosową dla niedosłyszących. Urządzenie krok po kroku podpowie, co w danym momencie zrobić. Klient, który po raz pierwszy zetknie się z “zusomatem”, może liczyć na pomoc pracowników ZUS, którzy pokażą, jak z niego korzystać – informuje Aleksandra Musialik, rzecznik prasowy Oddziału ZUS w Tomaszowie Mazowieckim.


“Zusomaty” są, obok portalu internetowego, Centrum Obsługi Telefonicznej i nowoczesnego Systemu Kierowania Ruchem, częścią składową projektu Platformy Usług Elektronicznych współfinansowanego ze środków unijnych.

Reklama

Podsumowanie

    reklama

    Komentarze 12

    reklama

    Dla Ciebie

    6°C

    Pogoda

    Kontakt

    Radio