TERAZ4°C
JAKOŚĆ POWIETRZA Dobra
reklama

Komunikat w sprawie zmian nazw ulic w Piotrkowie

UM Piotrków Trybunalski
UM Piotrków Trybunalski śr., 20 września 2017 13:01
Rada Miasta Piotrkowa Trybunalskiego podjęła uchwały w sprawie zmian nazw dwóch ulic: „9-go Maja” otrzymała nazwę „9 Maja 1950” oraz ul. „Lucjana Rudnickiego” otrzymała nazwę „Leszka Białego”.
Zdjęcie

Zmiany te nie wpływają na ważność dokumentów zawierających nazwę dotychczasową ulicy. Dowód osobisty, prawo jazdy, dowód rejestracyjny pojazdu i inne dokumenty – zachowują ważność do czasu upływu ich terminu ważności.
W związku z tym, że uchwała dopuściła używanie skróconej nazwy „9 Maja”, mieszkańcy nie są zobowiązani do zgłaszania tej zmiany do żadnego rejestru czy ewidencji.

 

Mieszkańcy ul. Leszka Białego (była ul. Lucjana Rudnickiego) powinni powiadomić:

  • usługodawców z którymi podpisali umowę: banki, dostawcę energii elektrycznej, dostawcę gazu, dostawców usług
  • telekomunikacyjnych, telewizyjnych i internetowych, agencje ubezpieczeniowe, fundusze emerytalne
  • pracodawcę,
  • przychodnie lekarskie, szkoły, przedszkola,
  • Zakład Ubezpieczeń Społecznych – w przypadku osób pobierających świadczenia z ZUS-u,
  • Centralną Ewidencję i Informację o Działalności Gospodarczej (CEIDG) – w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej,
  • Urząd Skarbowy - osoby fizyczne mogą wypełnić i złożyć wniosek aktualizacyjny lub zgłosić aktualizację danych adresowych w roku 2018 przy składaniu zeznania podatkowego za rok 2017,
    Wydział Ksiąg Wieczystych oraz sądy i inne organy, przed którymi toczą się postępowania, w których jest się stroną (uczestnikiem).

Zaświadczenie o aktualnym adresie jest bezpłatne – uzyskasz je w Biurze Obsługi Mieszkańców przy ul. Szkolnej 28 wejście „B” . Ponadto zgodnie z art. 5 ust. 1 ww. ustawy wolne od opłat są zmiany wprowadzane w księgach wieczystych, rejestrach, ewidencjach i pismach urzędowych.

 

Urząd Miasta we własnym zakresie dokona zmian w prowadzonych ewidencjach i rejestrach m.in.:

  • ewidencji meldunkowej
  • ewidencji gruntów i budynków
  • ewidencji podatków: od nieruchomości, rolnego i leśnego
  • zbiorze danych w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi
  • Oznacza to, że mieszkańcy nie mają obowiązku zgłaszania powyższych zmian w Urzędzie.

Koszty związane ze zmianą nazw ulic poniosą:

  • Zarządcy budynków/właściciele nieruchomości zobowiązani do wykonania nowych tabliczek, bądź napisów na nieruchomości zgodnych z nową nazwą ulicy,
  • Mieszkańcy, przedsiębiorcy w przypadku zmiany pieczątek osobistych lub firmowych, wizytówek, a także ewentualnych szyldów, banerów reklamowych i reklam.

(Źródło: Urząd Miasta w Piotrkowie Trybunalskim)

Podsumowanie

    Komentarze 18

    reklama

    Dla Ciebie

    4°C

    Pogoda

    Kontakt

    Radio