TERAZ16°C
JAKOŚĆ POWIETRZA Dobra
reklama

Kolejne nienormatywne transporty zatrzymane przez piotrkowskich inspektorów

P.Kwiatkowski
Paweł Kwiatkowski wt., 1 grudnia 2020 17:07
O 27,5 tony za dużo ważyła ciężarówka przewożąca koparkę. Druga przewoziła konstrukcję stalową, a ładunek przekraczał dopuszczalną szerokość o 1,36 metra.
Zdjęcie
Autor: fot. WITD Łódź

Wykryto bloker reklam!

Treść artykułu została zablokowana, ponieważ wykryliśmy, że używasz blokera reklam. Aby odblokować treść, proszę wyłączyć bloker reklam na tej stronie.

Transport dużej koparki gąsienicowej zatrzymano do kontroli na krajowej 74-ce w Piotrkowie. - Funkcjonariusze postanowili sprawdzić masę i wymiary ciężarówki. Zestaw z ładunkiem ważył 67,5 tony zamiast dopuszczalnych 40 ton. Duża masa koparki spowodowała przekroczenie dozwolonego nacisku podwójnej osi napędowej samochodu ciężarowego na drogę o 2,75 tony (nacisk wynosił 21,75 tony zamiast 19 ton). Oprócz tego zestaw z ładunkiem był za długi o 1,72 metra, za szeroki o 61 centymetrów i za wysoki o 29 centymetrów. Nienormatywna ciężarówka w chwili zatrzymania do kontroli jechała bez pojazdu pilotującego. Kierowca nie posiadał też wymaganego w tym przypadku zezwolenia kategorii VII na przejazd pojazdu nienormatywnego po drogach publicznych - mówi Szymon Sidor, rzecznik prasowy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Łodzi.

Z kolei na ul. Rakowskiej patrol ITD zatrzymał ciężarówkę przewożącą szeroką konstrukcję stalową. Naczepa z umieszczonym na niej ładunkiem przekraczała dopuszczalną szerokość o 1,36 metra. Ponadto ciężarówka z ładunkiem o takich wymiarach powinna być pilotowana przez dwa pojazdy, a była tylko przez jeden. Kierowca nie okazał wymaganego zezwolenia kategorii VII.

 

Wobec przewoźników wszczęto postępowania administracyjne, a za stwierdzone nieprawidłowości przedsiębiorcom grożą kary pieniężne.

 

(Źródło: WITD Łódź)

Reklama

Podsumowanie

    reklama

    Komentarze 14

    ~Kazik (gość)

    02.12.2020 16:38

    Moje uwagi są takie ITD do likwidacji a partacze niech budują drogi o odpowiedniej wytrzymałości i z dobrych materiałów a nie na byle jak się nawierzchnię robi a później utrzymuje armię pasożytów do kontrolowania wszystkiego i wszystkich ale w tym kraju wiadomo chodzi o kasę by każdego na każdym kroku okradać z kasy



    ~fdsfd (gość)

    02.12.2020 10:47

    Niech ktoś złoży wniosek o kat. VII i zobaczy na własnej skórze ile trzeba czekać na takie urzędnicze ustalenia od zarządców dróg. Czas oczekiwania czasami do 2 miesięcy. Zatem transportowcy ryzykują, bo coś trzeba robić JUŻ a nie czekać na przerzucanie się papierkami między urzędniczymi biurkami. Każdy widzi zatrzymane auto ale nie widzi tego, że system uzyskiwania pozwoleń jest chory!!!!!


    ~daresekulamoimbohate (gość)

    02.12.2020 01:26

    OSP Rozprza tam ma teraz busa z ITD niech kontrolują a nie łapią pietnaście srok za ogon ;)


    ~gość_widz (gość)

    01.12.2020 22:31

    Mysle ze za takie przestepstwo to trzeba przewoznikow skazac na kare dozywotniej pracy w kamieniolomie a ich rodziny pozbawic wszelkich srodkow do zycia. Gdyby zaplacili po kilka tysiecy za pozwolenie to ciezarowki nie niszczyly by juz drogi a ich przejazd bylby bezinwazyjny dla inspektorow.


    ~gość_logan (gość)

    01.12.2020 21:04

    Moze by tak wzieli sie za tiry jezdzace pod zakaz, np przez Rakow aby szybciej sie dostac do lub z S8? Przeciez tam da tak waskie drogi, ze trzeba zjezdzac na pobocze zeby sie zmiescic!


    reklama

    Dla Ciebie

    16°C

    Pogoda

    Kontakt

    Radio