N
W zakresie dostawy przesyłek, Allegro współpracuje z następnych firma pocztowymi: Poczta Polska, DHL, UPS, GLS, Ruch, InPost, DPD, Pocztex, FedEx, TNT Express, GEIS, DB Schenker oraz Raben. Klient może skorzystać ze zwykłej dostawy pocztowej (która często jest oferowana za darmo), dostawy ekspresowej czy usługi dostawy tego samego dnia (odpłatna opcja o wartości ok. 25 złotych przy dostawie przesyłek Allegro do 30 kg).

Każde zamówienie Allegro zanim zostanie wysłane do klienta jest rejestrowane w biurze jednej z firm pocztowych. W trakcie nadania przesyłki w biurze pocztowym przyswajany jest specjalny numer do śledzenia pocztowego – kod trackingowy. Jest on unikatową kombinacją 13 znaków – 4 liter oraz 9 cyfr. System numerów trackingowych pozwala na wniesienie informacji o każdej przesyłce do bazy danych firmy, a następnie ich aktualizację w drodze dostawy paczki, aż do momentu doręczenia. Z innej strony pozwala to na ciągły proces śledzenia paczek przez klientów, co daje im poczucie bezpieczeństwa odnośnie dostawy zamówionych przez nich artykułów na Allegro.
Klienci strony Allegro mogą odnaleźć informacje o przesyłce ze swoim zamówieniem na dwa sposoby:
Najszybszym i najwygodniejszym sposobem na śledzenie przesyłek Allegro jest skorzystanie z uniwersalnej strony monitoringowej Pkge.net. Serwis współpracuje z setkami firm pocztowych na całym świecie i dostarcza swoim użytkownikom aktualne informacje o przesyłkach, całkowicie za darmo. Rejestracja na stronie nie jest obowiązkowa - wystarczy otworzyć witrynę, wpisać numer paczki Allegro w pasku wyszukiwania na stronie głównej i zaczekać kilka sekund. System monitoringowy automatycznie odnajdzie firmę pocztową, która zajmuje się dostawą owej przesyłki oraz jej najnowszy status.
Zarejestrowani użytkownicy mogą się cieszyć z dodatkowych korzyści w postacie:
