Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym GITD będzie kontrolować pięć przejazdów kolejowo-drogowych w całej Polsce. Oprócz Radomska systemy zostaną zainstalowane m.in. w Warszawie i Wrocławiu.
Na czym polega zastosowanie systemu red light?
Kontrole będą prowadzone z wykorzystaniem kamer, które po przekroczeniu przez pojazd wirtualnej linii detekcji w trakcie nadawanego czerwonego światła, automatycznie wykryją i zarejestrują wykroczenie. Urządzenia mają zidentyfikować pojazd, którym naruszono przepisy, jego kategorię i markę oraz zapewnić rozpoznanie numerów tablic rejestracyjnych - wyjaśniają pomysłodawcy systemu.
Aktualnie traw wybór wykonawcy prac, a funkcjonalność urządzeń ma być weryfikowana podczas testów. Dopiero po ich przeprowadzeniu zostanie wybrany wykonawca.
Montaż systemów Red Light na newralgicznych przejazdach kolejowo-drogowych ma wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa i zmianę zachowania kierujących. Wciąż bowiem dochodzi do przypadków wjeżdżania wprost pod rozpędzone pojazdy szynowe, niezachowania ostrożności, ignorowania sygnalizacji świetlnej, objeżdżania opuszczonych zapór, czy wjeżdżania na przejazdy mimo braku możliwości kontynuowania jazdy - czytamy na stronie Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.
Komentarze 33
29.12.2021 10:26
Wystarczy zmienić ten system w ten sposób, aby podczas procedury otwierania przejazdu najpierw gasły światła a dopiero potem podnosiły się zapory (szlabany) i nie trzeba wyrzucać dodatkowych pieniędzy. Tylko wtedy ktoś nie zarobi kasy.. Procedura wjazdu nie wymaga zmian i nie potrzeba nawet zmian w prawie o ruchu drogowym. Proste?
29.12.2021 10:06
No i super. Niestety, na wielu polskich kierowców potrzebny jest bat, w postaci urządzeń inteligentnych, fotoradarów, odcinkowych pomiarów prędkości, dronów itd... Jeden z drugim zobaczy kawałek prostej drogi i już szaleje. Jedynym ogranicznikiem jest uderzenie w portfel.
28.12.2021 18:49
90% kierowców łamie przepis - rusza po podniesieniu szlabanów gdy czerwone światła jeszcze mrugają (przez około 15 sekund).
Kiedyś zostałem strąbiony, gdy czekałem, aż światła przestaną mrugać.
28.12.2021 18:36
Taki sam gówniany system jak na przejściach dla pieszych kilka lampek i kupa kasy poszło w błoto.
Pokazane rogatki w Piotrkowie to już zagrożenie bezpieczeństwa.
Same rogatki powinny być dużo wcześniej a przed nimi czerwone światło a drugie światła tuż przy torach po to żeby co najmniej 2 pojazdy się zmieściły miedzy torami a szlabanem a to co na zdjęciu jest to nawet auto nie ma miejsca samo się zmieścić.
Powiem tak żaden automat nie działa poprawnie na człowieka szkoda kasy ale na byle złom kasa jest
28.12.2021 18:01
Popieram