To bardzo ważna i wyczekiwana inwestycja
Mieszkańcy od dawna czekają na tę inwestycję. Pozwoli ona bowiem na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z zatłoczonego centrum Srocka. Sąsiedztwo autostrady A1 i drogi ekspresowej S8, a także licznych centrów logistycznych, przyczynia się do jego wyjątkowej intensywności. Tym samym skróci się czas przejazdu, poprawi bezpieczeństwo i komfort życia. Należy podkreślić, że to pierwsza z inwestycji w ramach Programu budowy 100 obwodnic w województwie łódzkim przechodząca do etapu realizacji.
Co się jeszcze zmieni
Nowa droga ominie Srock od strony zachodniej. Będzie miała nieco ponad 3,7 km długości i jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu, z których każdy będzie miał 3,5 m szerokości. Zostanie zaliczona do dróg klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego) i będzie mogła przenosić ruch najcięższych pojazdów, o nacisku 11,5 tony na oś.
Wsparcie dla autostrady
Wyprowadzenie ruchu ciężkiego z centrum Srocka to jedna z wielu korzyści budowy obwodnicy. Jej północny kraniec, znajdujący się w odległości około kilometra od węzła Tuszyn na przecięciu autostrady A1 z DK12/91, zwieńczony zostanie rondem. To niesłychanie ważny element uzupełniający brakujące kierunki przejazdu na wspomnianym węźle. Pozwoli jadącym od strony Głuchowa zawrócić i wyjechać na autostradę A1 w kierunku Gdańska, co dotychczas było niemożliwe. Znacznie poprawi to układ komunikacyjny, zwłaszcza, że wokół są prężenie rozwijające się tereny inwestycyjne.
Realizacja
Wykonawca będzie miał 34 miesiące na wykonanie zadania, w tym 17 miesięcy na prace projektowe wraz z uzyskaniem decyzji ZRID. Należy podkreślić, że w przypadku robót budowlanych, do czasu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca.
Pierwsza z pięciu
Obwodnica Srocka jest jedną z pięciu objętych rządowym Programem budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 w woj. łódzkim. W przypadku pozostałych obwodnic (Błaszek w ciągu DK12, Brzezin w ciągu DK72, Łowicza w ciągu DK14/70/92 oraz Wielunia w ciągu DK45) jesteśmy na etapie uzyskiwania decyzji środowiskowych. Dla Błaszek, Wielunia i Brzezin ma to nastąpić jeszcze w tym roku, a w przypadku Łowicza w drugiej połowie 2025 roku.
Komentarze 22
29.11.2024 07:22
Pachnie mi to przygotowywaniem alternatywnej drogi dla A1, żeby w przyszłości wprowadzić opłaty na autostradach dla osobówek (ciężarówki już płacą)
28.11.2024 08:53
Bareja to się w grobie przewraca... przecież i tak szybciej jest przez a1... więc po co ta obwodnica? Wystarczy parę dodatkowych znaków drogowych ograniczających tranzyt ciężarówek...
28.11.2024 08:43
a S12 i S74 w regionie od lat w tym samym stanie
27.11.2024 20:58
Plany, planami... ale teraz powinno być przeprowadzone referendum wśród mieszkańców Srocka. Jeśli będą za obwodnica - ok będzie wybudowana. Jeśli mieszkańcy zagłosują na nie, to kasa powinna być przekierowana w inne miejsce województwa. W kolejce czeka Sulejów, Rozprza, Kamieńsk, Bełchatów, Radomsko, Piotrków....
27.11.2024 15:12
Totalne marnowanie publicznych pieniędzy!
Lepiej by się postarali o przebudowę drogi wojewódzkiej nr 716 przez Moszczenice.
Kiedyś to nawet była w planach obwodnica Moszczenicy.