- Pozostałe prace związane z realizacją tej budowy będziemy kontynuować niezależnie i zgodnie z ustalonym terminem z inwestorem - mówi Robert Kołata, Menadżer Projektu, Skanska. - Z uwagi na duże utrudnienia w ruchu związane z remontem mostu, skoncentrowaliśmy się na pracach, które pozwoliły nam na jak najszybsze udrożnienie ruchu - dodaje Kołata. Prace związane z realizacją kontraktu Skanska rozpoczęła w czerwcu br. od organizacji zaplecza i logistyki. W lipcu firma rozpoczęła frezowanie starej nawierzchni, a następnie wykonanie nowej. W celu zapewnienia przejazdu przez most przez cały okres remontu, realizacja przebiegała dwuetapowo.
Podczas prac na jednej nitce jezdni ruch kołowy odbywał się drugą nitką. Dla
zapewnienia bezpieczeństwa ruchu pojazdów, Skanska zabezpieczyła obiekt
systemem stalowych barier ochronnych.
Prace, jakie będziemy prowadzić w najbliższych tygodniach, dotyczyć będą
obróbki technologicznej odwodnieniowych wpustów mostowych, robót
wykończeniowych nawierzchni kap chodnikowych, a także wykończenia powłok
antykorozyjnych konstrukcji mostu - wymienia Kołata. Po zakończeniu
tych robót Skanska przejdzie do prac związanych z demobilizacją zaplecza i
roboczych podestów podwieszonych pod konstrukcją mostu. Powyższe działania, nie będą powodować utrudnień w ruchu. Całość prac firma zakończy zgodnie z terminem zawartym w umowie, czyli do 30 listopada br.
Inwestycja obejmowała wykonanie nowej nawierzchni asfaltowej na moście oraz
na dojazdach do obiektu (łącznie 120 metrów), poszerzenie chodników, wymianę barier ochronnych i balustrad, krawężników, wpustów ulicznych, dylatacji oraz izolacji. Ponadto, umowa zawierała wzmocnienie stalowej konstrukcji mostu, oczyszczenie i zabezpieczenie przed korozją. Kontrakt o wartości 2,3 mln zł netto Skanska realizuje na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Łodzi.
Poprawa bezpieczeństwa
Ponad stumetrowy most w Sulejowie znajduje się w ścisłym centrum miasta, a dodatkowo łączą się tutaj drogi krajowe nr 12 i 74. Obecnie w ciągu doby przez most przejeżdża około 17,5 tysięcy pojazdów, z czego znaczna część to samochody ciężarowe - trasa łączy ze sobą granice zachodnią (Łęknica) i wschodnią (Dorohusk).
Sulejowski most został wybudowany przed II wojną światową. W wyniku działań
zbrojnych doznał poważnych uszkodzeń, odbudowany został w 1948 roku. Ostatni
remont przeprowadzony był 20 lat temu. Z uwagi na jego wiek, stan techniczny
i bezpieczeństwo wymagał natychmiastowej naprawy.
Po remoncie nie tylko zostanie wzmocniona konstrukcja obiektu, ale i poprawi
się bezpieczeństwo pieszych, ponieważ chodniki, poszerzone o 30 cm z każdej
strony, zostaną odseparowane od jezdni barierami ochronnymi.
- Groźny wypadek przy dworcu PKP w Piotrkowie. Mężczyzna po zderzeniu z volkswagenem wpadł w wiatę autobusową
- Konferencja prasowa prezydenta Piotrkowa
- Jesienny koncert w piotrkowskim MOK-u
- 17 mln na Centrum Świętego Mikołaja w Wolborzu
- Dzień Pracownika Socjalnego. Statuetki dla MOPR i PCPR w Piotrkowie
- Podsumowali tegoroczną kwestę
- Kto zostanie mistrzem gminy Sulejów?
- Problem mieszkańców bloków w Woli Krzysztoporskiej
- Szukali ciała w dawnym szpitalu