Punktualnie o godzinie 9.00 rozpoczął się egzamin gimnazjalny. Na pierwszy ogień uczniowie musieli pochylić się nad pytaniami z języka polskiego, historii i wiedzy o społeczeństwie.
Nawet 10 tysięcy złotych stypendium od Marszałka Województwa Łódzkiego może dostać student lub uczeń szkoły ponadgimnazjalnej za swoje wybitne osiągnięcia naukowe.
19 marca w Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Konarskiego w Piotrkowie odbyła się III edycja konkursu ortograficznego Spelling Competition, adresowanego do uczniów klas szóstych szkół podstawowych.
W marcu w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Szydłowie ruszy projekt unijny pod nazwą „Uczeń szkoły zawodowej moderatorem lokalnego rynku pracy”.
122,5 miliona złotych planują władze miasta Piotrkowa przeznaczyć w przyszłym roku na oświatę i wychowanie.
We wtorek rozpoczęły się próbne egzaminy gimnazjalne dla uczniów trzecich klas. Na początek egzamin z historii i języka polskiego.
- Wyłączono nam z użytkowania dwie sale lekcyjne. Musimy uczyć się na korytarzu, a jesteśmy w klasie maturalnej. Warunki w szkole są skandaliczne! Czujemy się oszukani przez pana prezydenta, przez Urząd Miasta. Zapraszamy pana prezydenta, aby był tu z nami od 8 rano i zobaczył, jak my się tutaj uczymy - mówią uczniowie z klasy maturalnej. Co dzieje się w piotrkowskim IV Liceum Ogólnokształcącym?
Koncert inaugurujący rok szkolny 2012/2013 „Pierwsza klasa - uczmy się, ucząc twórzmy..: odbył się dzisiaj po południu w amfiteatrze miejskim.
Uczniowie bełchatowskich szkół mogą skorzystać z pomocy - dofinansowania zakupu podręczników szkolnych. Rządowy program “Wyprawka szkolna” skierowany jest do uczniów, którzy w roku szkolnym 2012/2013 rozpoczną naukę w klasach: I - IV szkoły podstawowej, I szkoły ponadgimnazjalnej (zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego, technikum). Rodzice uczniów klas pierwszych szkoły podstawowej będę mogli ubiegać się o pomoc, jeśli dochód na osobę w rodzinie nie będzie wyższy niż 504 zł netto (kryterium dochodowe zapisane w ustawie o świadczeniach rodzinnych).
Zaburzenia psychiczne oraz fizyczne, zagrożenia infekcjami, nagłe urazy, ograniczona możliwość poruszania się. To główne przyczyny, dla których uczniowie rozpoczynają indywidualny tok nauczania. Okazuje się, że w Piotrkowie jest ich coraz więcej.