TERAZ 4°C
JAKOŚĆ POWIETRZA Dobra
reklama

Podsumowano kampanię Zachowaj Trzeźwy Umysł

M.Wawrzyniak
M.Wawrzyniak śr., 4 listopada 2015 11:55
Po raz trzynasty w Piotrkowie zakończono ogólnopolską kampanię „Zachowaj Trzeźwy Umysł”. Jej podsumowanie odbyło się 4 listopada w sali widowiskowej MOK.
Zdjęcie 1: Podsumowano kampanię Zachowaj Trzeźwy Umysł

1 z 5

Zdjęcie 2: Podsumowano kampanię Zachowaj Trzeźwy Umysł

2 z 5

Zdjęcie 3: Podsumowano kampanię Zachowaj Trzeźwy Umysł

3 z 5

Zdjęcie 4: Podsumowano kampanię Zachowaj Trzeźwy Umysł

4 z 5

Zdjęcie 5: Podsumowano kampanię Zachowaj Trzeźwy Umysł

5 z 5

Jest to akcja profilaktyczna adresowana głównie do dzieci i młodzieży ze szkół gimnazjalnych. Ma na celu propagowanie postaw prozdrowotnych, zapobieganie alkoholizmowi i narkomanii.

 

- Jak co roku za udział w kampanii każda ze szkół gimnazjalnych dostaje drobny upominek tak, żeby sprzęt służył szkole – mówi Gabriela Burzyńska, przewodnicząca Miejskiej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

 

– Akcje tego typu integrują środowiska wokół pewnych problemów i powodują, że następuje intensyfikacja działań. Ta kładła nacisk na działanie zespołowe w powiązaniu z indywidualnymi - zwróciła uwagę pedagog z Gimnazjum nr 4 Elżbieta Molińska.

 

Jakie skutki będzie miała akcja, dowiemy się w przyszłości, bo jest to proces długotrwały. Dużą rolę w zapobieganiu zachowaniom szkodliwym obok szkół ma środowisko domowe, rodzina. W roku szkolnym 2014/2015 akcja przebiegała pod hasłem „Grajmy w jednej drużynie”.

 

Promowano zajęcia sportowe oraz posiadanie własnego hobby jako alternatywę dla dokonywania w życiu złych wyborów i sięgania po substancje uzależniające czy psychoaktywne.

 

Na uroczystym podsumowaniu kampanii obecni byli wiceprezydent Andrzej Kacperek, dyrektor OSiR-u Leszek Heinzel oraz ojciec Gracjan Kubica. Ponadto dyrektorzy piotrkowskich gimnazjów oraz nauczyciele i pedagodzy koordynatorzy akcji w poszczególnych szkołach. Każda ze szkól otrzymała urządzenie wielofunkcyjne.

 

Inicjatorami i organizatorami kampanii jest Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych w Poznaniu pod patronatem MEN, Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz
Komendy Głównej Policji w Warszawie.

 

Imprezę uświetniła swoim występem Agata Michalska z towarzyszeniem gitary Michała Makagona.

(mw)

Reklama

Podsumowanie

    reklama

    Komentarze 0

    reklama