Konferencja była jednym z elementów realizacji programu "Wzmacniania efektywności systemu nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkół". - Program ten prowadzony jest już od kilku lat i wzmacnia realizację rozporządzenia z 2009 r. o nadzorze pedagogicznym. Jednym z elementów tego nadozru jest ewaluacja i nasze dzisiejsze spotkanie jest pokłosiem pewnych działań podjętych przez te trzy lata. Ewaluacja jest nieco inną formą oglądu funkcjonowania placówek i szkół. Jednym z elementów odróżniających ją od dotychczas stosowanych praktyk jest włączanie w proces opiniowania wszystkich środowisk związanych ze szkołą. To nie tylko uczniowie, nauczyciele i dyrektor szkoły, ale także rodzice oraz przedstawiciele samorządów, które są organami prowadzoącymi - mówił Andrzej Juszczak, dyrektor piotrkowskiej Delegatury Kuratorium Oświaty w Łodzi.
Dzisiejsza konferencja ma być spotkaniem, podczas którego wszycy przedstawiciele środowisk związanych ze szkołą mogą o niej porozmawiać. Hasło przewodnie brzmi "O szkole w szkole". Rozmawiano więc o tym, co ważne we współczesnej edukacji.
W auli w I LO w Piotrkowie zgromadzili się reprezentanci całego terenu, który podlega nadzorowi piotrkowskiej Delegatury Kuratorium Oświaty, czyli pięciu powiatów, z szóstym - piotrkowskim.
Komentarze 7
24.09.2011 20:57
I w ten sposób dyskusja staje się niemerytoryczna. Powiem Ci tylko, że jak już będziesz miał ten komfort, albo i większy jeszcze, Twoje dzieci nie będą już w tym wieku, w jakim są teraz.
Nie jest moją winą, że wybrałeś taką pracę. Ani Twoją, że ja wybrałam taką. Z jakiegoś powodu wybieramy tak, a nie inaczej. Podejrzewam, że powodem tym nie jest masochizm. Zatem zapewne masz jakiś inny komfort.
24.09.2011 19:04
Niestety jestem w pracy od rana do świtu czasem po 3 -4 dni mnie nie ma ... tak, że nie mam tego komfortu pracy po parę godz na dzień.
24.09.2011 14:12
Jedne przynoszą ze szkoły, drugie w innym kierunku. Niekoniecznie to, co ze szkoły, musiały usłyszeć od nauczyciela. To, że są to słowa dziś popularne, wcale nie musi oznaczać, że to słuszne i dobre. Dużo jest słów "popularnych"; zaczynają się na różne litery. A jako rodzic masz chyba wpływ na to, co ogląda Twoje dziecko? Zawsze też możesz z nim porozmawiać i przynajmniej spróbować wytłumaczyć, co wypada, a czego nie. Jak słusznie zauważasz, przykład idzie z góry. Ta "góra" to niekoniecznie nauczyciel. Zaznaczałam, że nie wszyscy nauczyciele są tępi, głupi, niedouczeni i leniwi. Są też tacy, którzy rwą sobie włosy z głowy z powodu rozpaczy nad tym, co się dziś w szkołach dzieje.
24.09.2011 12:58
moja szkoła średnia ... j.polski pani prosi do odpowiedzi kolegę a on na to, że nie wie a pani tak ... ty chyba ocip...eś ....przykłady idą z góry.
A przytoczone słowo jest teraz wszędzie nawet w bajkach na Disney XD zdaje się ... programy dopuszczone do oglądania dla wszystkich bez czerwonego znaczka ... zwykłe kreskówki.
Smiedzidołek też doćś popularne słowo itp.
Dzieci wiele przynoszą ze szkoły sam nieraz otwieram buzie ze zdziwienia co moje dzieci mówią ...
24.09.2011 11:28
Jak chętnie rozprawiamy o zarobkach nauczycieli! A dlaczego nie rozmawiamy o szkole? My, którzy uczymy Wasze dzieci za Wasze pieniądze, którzy mamy tak dużo czasu, a tak mało pracujemy, bardzo chcielibyśmy się dowiedzieć na przykład, skąd się biorą takie, a nie inne zachowania Waszych dzieci, takie, a nie inne ich wypowiedzi itd., itp. Czy to nie jest ważny i poważny temat? Jakie rozmowy dzieci słyszą w domu, że na prośbę nauczyciela o podanie przykładów cichych i głośnych dźwięków odpowiadają, cytuję: "ciche pierdnięcie i głośne pierdnięcie"? (klasa druga szkoły podstawowej). Co radzicie nauczycielowi w takiej sytuacji? Porozmawiajmy o tym,szkoła to nie tylko zarobki nauczycieli, którzy, nawiasem mówiąc, nie są wszyscy tępi, głupi, niedouczeni i leniwi.