TERAZ24°C
JAKOŚĆ POWIETRZA Bardzo dobra
reklama

GDDKiA przygotowuje się do remontu S8

pon., 17 marca 2025 06:32

GDDKiA w Łodzi ogłosiła przetarg na remont drogi ekspresowej S8 między Polichnem i Studziankami. Prace obejmą najbardziej zniszczony, ok. 9-kilometrowy fragment jezdni prowadzącej w kierunku Warszawy. 

Zdjęcie

Wykryto bloker reklam!

Treść artykułu została zablokowana, ponieważ wykryliśmy, że używasz blokera reklam. Aby odblokować treść, proszę wyłączyć bloker reklam na tej stronie.

Warto zauważyć, że jest to pierwszy – tzw. doświadczalny – odcinek trasy wykonany w celu sprawdzenia, jak technologia betonu cementowego sprawdzi się w warunkach pogodowych panujących w naszym kraju. Zgodnie z ówczesnymi założeniami trwałość remontowanej nawierzchni szacowana była na 20 lat i te założenia się sprawdziły.  

Co i jak zostanie zrobione?

Prace na drodze między Polichnem i Studziankami przeprowadzone były w 2002 roku, a zatem jeszcze przed rozbudową DK8 do standardu drogi ekspresowej. Ze względu na fakt, że nawierzchnia jest mocno wyeksploatowana, podjęta została decyzja o remoncie.  

W ramach inwestycji GDDKiA dokona rozbiórki starej nawierzchni betonowej o grubości 28 centymetrów (zarówno na jezdni, jak i na pasach wyłączenia) i zastąpi ją nawierzchnią bitumiczną wzmocnioną specjalną siatką. Zwieńczeniem prac będzie odtworzenie oznakowania poziomego w technologii grubowarstwowej. Wynika to z przyczyn praktycznych. Remont zostanie wykonany szybciej i będzie mógł być realizowany etapami.  

Realizacja prac przewidziana jest na około cztery miesiące. W tym czasie ruch w obu kierunkach będzie odbywał się po drugiej jezdni. 

reklama

Komentarze 8

~765 (gość)

18.03.2025 16:29

Zamierzają wymienić 9 km w czasie 4 miesięcy, gdyby gierkówkę budowali w tak żółwim tempie to zajęłoby im to ponad 10 lat. 281 kilometrową gierkówkę wybudowano w ciągu 3 lat i kilku miesięcy.


~Dlaczego? (gość)

17.03.2025 21:40

Tam nie ma żadnych płyt betonowych to jest beton z dylatacjami które nie były uzupełniane gdy były ubytki a testować jakość betonu to powinno się w innych miejscach a nie na drogach szybkiego ruchu


~karo (gość)

17.03.2025 20:54

Kto wymyślił te betonowe drogi, które jak widać nie zdały egzaminu? Za Gierka potrafili budować drogi, bloki, szkoły, fabryki, a teraz samo partactwo.


~Aha (gość)

17.03.2025 15:45

Tak jak przedmówca napisał, łatanie betonu asfaltem zamist wymiany płyt i mamy to co mamy. Kolejny "świetny" pomysł że teraz będzie asfalt. Pięknie popłyniemy jak na falach Dunaju w upały. Chętnie się dowiem kto podjął taką decyzję którą się teraz chwali generalna dyrekcja dróg a której będzie żałować w pierwszy roku po wybudowaniu


~Bezdomny (gość)

17.03.2025 13:45

To byliśmy na tym Księżycu?!
Tamtejsza technologia pozwalała na takie podróże, a w dzisiejszych czasach drogi nie potrafią zrobić...😂


reklama

Dla Ciebie

24°C

Pogoda

Kontakt

Radio