GDDKiA w Łodzi ogłosiła przetarg na remont drogi ekspresowej S8 między Polichnem i Studziankami. Prace obejmą najbardziej zniszczony, ok. 9-kilometrowy fragment jezdni prowadzącej w kierunku Warszawy.
Warto zauważyć, że jest to pierwszy – tzw. doświadczalny – odcinek trasy wykonany w celu sprawdzenia, jak technologia betonu cementowego sprawdzi się w warunkach pogodowych panujących w naszym kraju. Zgodnie z ówczesnymi założeniami trwałość remontowanej nawierzchni szacowana była na 20 lat i te założenia się sprawdziły.
Prace na drodze między Polichnem i Studziankami przeprowadzone były w 2002 roku, a zatem jeszcze przed rozbudową DK8 do standardu drogi ekspresowej. Ze względu na fakt, że nawierzchnia jest mocno wyeksploatowana, podjęta została decyzja o remoncie.
W ramach inwestycji GDDKiA dokona rozbiórki starej nawierzchni betonowej o grubości 28 centymetrów (zarówno na jezdni, jak i na pasach wyłączenia) i zastąpi ją nawierzchnią bitumiczną wzmocnioną specjalną siatką. Zwieńczeniem prac będzie odtworzenie oznakowania poziomego w technologii grubowarstwowej. Wynika to z przyczyn praktycznych. Remont zostanie wykonany szybciej i będzie mógł być realizowany etapami.
Realizacja prac przewidziana jest na około cztery miesiące. W tym czasie ruch w obu kierunkach będzie odbywał się po drugiej jezdni.
Komentarze 3