Koszt zakupu autobusów wyniósł ponad 14 milionów złotych, z czego 75% kosztów zostało dofinansowanych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Łączne nakłady poniesione przez miasto na odnowę floty MZK oraz wybudowanie infrastruktury do ładowania autobusów elektrycznych to ponad 53 mln zł, z w tym dofinansowanie 22,1 mln zł.
Linie komunikacji miejskiej obsługują już 12 zeroemisyjnych autobusów elektrycznych, z których pierwsza partia, składająca się z 7 sztuk, została wprowadzona do eksploatacji we wrześniu 2023 r. Co więcej, od ponad roku ruch pasażerski obsługiwany jest przez sześć nowoczesnych autobusów hybrydowych, miasto już złożyło wniosek o dofinansowanie zakupu kolejnych 10 autobusów elektrycznych - mówił Krzysztof Chojniak prezydent Piotrkowa Trybunalskiego.
Umowa z producentem obejmuje również serwis gwarancyjny i pogwarancyjny oraz szkolenia z obsługi autobusów dla kierowców i osób, które będą je naprawiać. Wprowadzone do ruchu "elektryki" mogą przewieźć ok. 75 pasażerów, w tym 31 na miejscach siedzących.
Komentarze 54
20.03.2024 00:09
Mieszkam w Al. 3-go Maja i połączenia z każdym prawie punktem miasta jest bardzo dobre. Kursuje tutaj 7 linii. Nie chciałabym zmian.
19.03.2024 21:23
Szkoda, że nikt nie mówi, w jaki sposób produkuje się takie ekologiczne sprzęty. Używając prądu z elektrowni opalanych węglem, części sprowadza się statkami na ropę. Sądzę, że może stanie się to ekologiczne gdy będzie u swego żywota. Unijne mydlenie oczu.
19.03.2024 19:00
To zamknijcie ta firmę i po kłopocie a tak wogole to mam podejrzenie że jesteś w tej firmie i dlatego tak piszesz
19.03.2024 17:33
Chcesz zwiedzić P-ów wsiądź do autobusu nr 9.
19.03.2024 07:35
Do Ffff to puścić w trasę gabarytowo mniejsze samochody a nie duże emzetki,