Spółka Polregio uzyskała certyfikaty niezależnej Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej - International Organization for Standardization (ISO). Certyfikat ISO 9001 to najbardziej rozpoznawany standard zarządzania na całym świecie. Przyznawany jest firmom, których głównym celem jest orientacja na klienta i świadczenie usług najwyższej jakości.
Z kolei ISO 27001 to formalne potwierdzenie, że Spółka należycie zabezpiecza posiadane i przetwarzane informacje, zapewnia zachowanie ich poufności, integralności oraz dostępności.
Natomiast posiadanie certyfikatu ISO 37001, czyli systemu zarządzania działaniami antykorupcyjnymi oznacza, że przedsiębiorstwo działa zgodnie z prawem i przyjętym kodeksem etyki.
„W Polregio wyznajemy zasadę kompleksowego rozwoju na wielu płaszczyznach. Tak jest również w przypadku certyfikatów ISO. W naszym przypadku odnoszą się one do zarządzania jakością, utrzymywania bezpieczeństwa informacji w spółce oraz zapobiegania wszelkim zjawiskom korupcyjnym” - oświadczył Artur Martyniuk, prezes Polregio S.A. i dodał, że starania o otrzymanie certyfikatów rozpoczął na początku swojej kadencji na stanowisku prezesa tej firmy.
Zadowolenie z otrzymania certyfikatów wyraził również Tomasz Małecki, pełnomocnik zarządu Polregio ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania.
„To pokazuje, że spółka spełnia najwyższe standardy pod względem poziomu zarządzania. Przedsiębiorstwa, które posiadają certyfikaty ISO, są w gronie firm dostarczających produkty i usługi najwyższej jakości” - powiedział Tomasz Małecki.
Potwierdzenie profesjonalizmu Polregio zaprocentuje w przyszłości.
„Otrzymane certyfikaty pokazują naszym właścicielom oraz partnerom, że jesteśmy firmą profesjonalną i podpisanie z nami nowych umów, a także przedłużenie kontraktów przyniesie wymierne korzyści finansowe, a także wzrost zadowolenia polskich pasażerów” - dodał Artur Martyniuk, prezes Polregio.
Jak zauważył z kolei Arkadiusz Mularczyk, sekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych: „Spółka Polregio jeszcze niedawno chyliła się ku upadkowi, a dziś jest największym polskim przewoźnikiem i rozwija się bardzo dynamicznie”. „Certyfikaty ISO pokazują profesjonalizację firmy i dobry sposób zarządzania” - dodał minister Arkadiusz Mularczyk.
Polregio, zgodnie z wymaganiami prawa unijnego i krajowego, wdrożyła już System Zarządzania Bezpieczeństwem i Utrzymaniem (SMS/MMS): Safety Management System (SMS) oraz Maintenance Management System (MMS) uzyskała także związane z nim certyfikaty (jednolity certyfikat bezpieczeństwa w 2021 r. i certyfikat dla podmiotu odpowiedzialnego za utrzymanie ECM w 2022 r.).
Pociągi Polregio w ubiegłym roku przewiozły 90 mln pasażerów, o 40 proc. więcej niż w 2021 r. Codziennie wyrusza na tory 1800 składów, które zatrzymują się na 1900 stacjach. W firmie zatrudnionych jest ok. 7 tys. pracowników. W tym roku Polregio zamierza przewieźć ponad 100 mln podróżnych.
Źródło informacji: PAP MediaRoom