InPost Szybkie Nadania online
InPost Szybkie Nadania to serwis internetowy pozwalający na zamawianie usług InPost bez konieczności rejestracji w systemie operatora. Można za jego pośrednictwem wysłać paczkę do Paczkomatu lub kurierem pod wskazany adres. Cały serwis to w zasadzie jedna strona internetowa, na której znajduje się formularz nadania. Wystarczy wybrać w nim sposób nadania i gabaryt paczki, podać dane nadawcy i odbiorcy (nazwę, e-mail i numer telefonu) oraz miejsce dostawy (wybierając Paczkomat z listy lub podając dokładny adres dla kuriera). Strona ma wiele ułatwień czyniących ją wygodniejszą: z prawej strony jest cały czas widoczne okienko z podsumowaniem i ceną, a w formularzu adresowym po wpisaniu kodu pocztowego podpowiada miasto i ulicę. Wszystko jest czytelne, a przyciski duże - bardzo wygodny design. Po zaakceptowaniu regulaminu i opłaceniu przesyłki (BLIKiem, kartą, lub przelewem on-line) można wydrukować etykietę nadawczą, którą należy nakleić na paczkę. Można ją również pobrać w formacie pdf do wydrukowania później, a na wszelki wypadek operator wysyła ją też jako załącznik do maila. W dowolnym Paczkomacie można wybrać polecenie nadania paczki w terminalu urządzenia (Nadaję -> Mam paczkę ze specjalną etykietą), zeskanować kod kreskowy z etykiety i włożyć paczkę do skrytki, która się otworzy. Po zamknięciu skrytki przesyłkę można uznać za nadaną.
Jak nadać paczkę w aplikacji InPost Mobile?
Jeżeli nie chcesz albo nie możesz wydrukować etykiety nadawczej, to możesz nadać przesyłkę w aplikacji InPost Mobile. Zakładając, że aplikację już masz (do odbierania i śledzenia paczek), dotknij ikonę strzałki na dole i na kolejnych ekranach wybierz rodzaj i gabaryt paczki, podaje dane nadawcy i odbiorcy i wskaż miejsce dostawy, a następnie opłać przesyłkę. Wszystkie parametry do wyboru i dane do wprowadzenia są takie same jak w serwisie online. Po opłaceniu zanieś paczkę do Paczkomatu i zeskanuj kod QR z aplikacji (dostaniesz też kod nadania mailem), a otworzy się skrytka, do której możesz włożyć przesyłkę. Aplikacja jest chyba prostszym rozwiązaniem jeżeli już ją masz i korzystasz regularnie z usług InPostu, przede wszystkim dlatego, że nie trzeba drukować etykiety, ale jeśli ktoś wysyła paczki sporadycznie i nie ma aplikacji (albo po prostu nie lubi pisać na ekranie telefonu) to serwis online jest idealnym rozwiązaniem.