Telefon na abonament dla firmy
Pierwszym i bardzo prostym pomysłem na koszty firmowe jest abonament na telefon. Współcześnie z telefonu służbowego korzystają praktycznie wszyscy przedsiębiorcy, a także duża grupa pracowników. Oferta komórkowa dla firm jest bardzo szeroka, a ceny abonamentów naprawdę niskie. Świetnie sprawdzają się abonamenty grupowe, czyli włączanie kolejnych osób na jedną fakturę. W ten sposób można obniżyć koszty telefonów dla pracowników, a także zwiększyć koszty firmowe. Operatorzy wirtualni, tacy jak Mobile Vikings, oferują doskonałe rozwiązanie dla firm: niska cena w połączeniu z bezterminową umową i elastycznym wyborem, a także zbiorczymi fakturami w formie elektronicznej. Wszystko to sprawia, że abonament firmowy staje się wygodny dla przedsiębiorcy.
Wynajem lokalu
Wynajem lokalu to kolejna opcja do zwiększenia kosztów firmowych. Warto jednak zaznaczyć, że nie wszyscy przedsiębiorcy wynajmują lokale, ponieważ część z nich prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą we własnym mieszkaniu. To zwykle właśnie koszty najmu oraz mediów są jednym z najważniejszych kosztów firmowych. W przypadku osób, które nie potrzebują wynajmować biura, konieczne jest korzystanie z innych sposobów, na przykład wliczania sprzętu, kursów i szkoleń, a także podróży służbowych.
Koszty oprogramowania i sprzętu
Koszty oprogramowania komputerowego mogą także być sporą częścią wydatków służbowych, chociaż wiele zależy od branży. W skład oprogramowania można zakwalifikować: system Windows, pakiet Office, programy statystyczne, SAP, programy księgowe i do spraw HR, a także wiele innych, również specjalistycznych pakietów. Dodatkowo można wliczać programy antywirusowe, graficzne i różne comiesięczne opłaty za licencję. Oczywiście spore znaczenie ma także sprzęt firmowy. W obecnych czasach najczęściej jest to laptop lub komputer, monitor, myszka i inne elementy wyposażenia. Niektórzy przedsiębiorcy mogą ponadto kupować inny sprzęt, niezbędny do prowadzenia działalności gospodarczej.
Meble biurowe i pomieszczenie socjalne
Meble biurowe przydają się w każdym miejscu pracy. Bez względu na to, czy firma zatrudnia dwie osoby czy dwadzieścia, to każdy pracownik musi mieć swoje meble. Podobnie sprawa wygląda w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej. W skład kosztów firmowych mogą wchodzić fotele i krzesła, biurka, szafy, regały, rolety, a także inne akcesoria i dodatki. W sytuacji, gdy pracowników jest więcej, zwykle firmy tworzą specjalne pomieszczenie socjalne, w którym podwładni mogą zjeść obiad lub wypić kawę. W takim wypadku też można wliczyć to w koszty.