Pierwotnie – przed rozpoczęciem budowy - na węźle istniała możliwość przejazdu: z Warszawy i Łodzi - wyłącznie w kierunku Katowic. Z kolei jadąc z Katowic można było wybrać jeden z dwóch kierunków, na Łódź bądź na Warszawę.
Podczas budowy autostrady węzeł zyskał dwie dodatkowe relacje - z Łodzi do Warszawy, którą udostępniliśmy ponad pół roku temu, oraz z Warszawy w stronę Łodzi. To bardzo istotna i pożądana zmiana dla kierowców jadących drogą ekspresową S8 z Warszawy w kierunku Łodzi i Gdańska. Oznacza ona, że nie będą już musieli dojeżdżać do kolejnego węzła - Piotrków Trybunalski Południe – aby tam zawrócić i pojechać na północ. Teraz w kierunku Łodzi i Gdańska będą mogli skręcić już na węźle Piotrków Trybunalski Zachód - wyjaśnia Maciej Zalewski, rzecznik prasowy łódzkiego oddziału GDDKiA.
Konsekwencją zakończenia prac jest także wprowadzenie docelowej prędkości maksymalnej, jaka obowiązuje na autostradzie, czyli 140 km/h. Nastąpi 24 czerwca i będzie dotyczyło dwóch odcinków autostrady A1 w województwie łódzkim: odcinka „A” Węzeł Tuszyn – Węzeł Piotrków Trybunalski Południe, a także 7-kilometrowego odcinka „D” Radomsko – granica województwa śląskiego. Oznacza to, że na terenie województwa łódzkiego będziemy mieli kolejne 23 km autostrady, po której będziemy mogli poruszać się z maksymalną prędkością 140 km/h.
Następnych takich zmian należy spodziewać się w połowie wakacji na odcinku „C” Kamieńsk - Radomsko.
Wprowadzenie maksymalnej prędkości na odcinku „D” nie byłoby możliwe, gdyby nie taka sama zmiana na kolejnym 17 kilometrowym odcinku, już na terenie województwa śląskiego - od granicy województw do węzła Częstochowa Północ. Oznacza to, że od jutra (24 czerwca) autostrada A1 będzie miała 174 kilometry od Radomska do granicy z Czechami. Z kolei jadąc do Gdańska, z maksymalną prędkością będziemy mogli poruszać się od Piotrkowa Trybunalskiego, czyli na odcinku 350 km.